Ik heb aan de hand van enkele berichten hier het geluk gehad dat ik informatie uit mijn database heb kunnen halen. Nu wil ik dit gaan toepassen op mijn website, maar wil ik dit direct wat beter doen. Dit zorgt voor makkelijker onderhoud. (dat is de reden dat ik php en database wil gebruiken).
Ik heb enkele standaard data die ik in de database opsla. Zoals het menu, disclaimer en een ander menu. Als ik deze aanpas, hoef ik dit ingevolg nog maar op 1 plek te doen, en niet op 50 plaatsen.
Ik wil dus die waarden in de tabel in een variabele stoppen. Dit is wel gelukt, maar ik wil dit met behulp van een tussenbestand doen.
In de database heb ik een tabel met 2 velden. Naam(index) en inhoud. dan wil ik de volgende informatie in het tussenbestand:
<?php
mysql_connect('host','gebr','ww');
mysql_select_db('naam');
$query_menu = "SELECT inhoud FROM ffm_home WHERE naam = 'menu'";
$result_menu = mysql_query($query_menu);
$query_disclaimer = "SELECT inhoud FROM ffm_home WHERE naam = 'disclaimer'";
$result_disclaimer = mysql_query($query_disclaimer);
$query_movies = "SELECT inhoud FROM ffm_home WHERE naam = 'movies'";
$result_movies = mysql_query($query_movies);
?>
dit is min of meer al keiharde code, maar wel effectief. Stap voor stap wil ik het namelijk doen.
In het doelbestand wil ik de volgende informatie voor het menu neerzetten:
<?php
while($row = mysql_fetch_assoc($result_menu))
{
echo $row['inhoud'];
}
?>
Nu komt mijn vraag. Wat moet ik in het doelbestand zetten om de waarde uit een variabele in het tussenbestand te pakken. Alvast hartelijk bedankt. Geweldige site trouwens dit, haal er veel dingen al uit die ik kan gebruiken.
1.438 views