beste forumlezers,

ik zit met volgend probleem:

Ik heb een map waarin file's gezet worden. Dit via een uploadform waarvan ik de naam verander naar wat ik wil (id + _1 erachter of dergelijke). De extensie blijft gelijk aan wat wordt geupload. Je kan dus alle soorten files uploaden.

Mijn vraag is nu als volgt. Hoe kan ik dan uitlezen als een file gezet is? Ik weet echter de extensie nooit. Ik weet dus de bestandnaam (id+_1) maar de extensie hangt dus af van wat er is geupload. Ik weet dus niet hoe ik dan kan controleren of er een bestand met die naam is geupload.

kan iemand mij hieruit helpen?

Alvast bedankt!

Update -> Oeps.. moest in PHP terecht komen... xcuus
[edit]
Verplaatst.

SanThe.
[/edit]
Je kan de extensie toch gewoon lezen.
Heb je een momentje? Ik zal eens wat voor je prutsen.

<?php
$filename = 'foto.jpg';
$id = 1;
$x = '_1';
$ext = explode('.', $filename);
$newname = $id . $x . $ext[count($ext)-1];
?>
@Tommy: Dat geeft: 1_1jpg dus géén punt er in.
Dan kan hij zelf lekker een punt toevoegen, hij is toch niet debiel of wel?
Thx Tommy maar het is niet wat ik zoek, en een punt kan ik nog wel toevoegen :p :p

Dit is gewoon een bestandsnaamverandering, of ben ik verkeerd?
Probleem is dat ik de naam wel weet maar de exntensie niet... hier wordt de extensie gegeven... namelijk jpg...

Het bestand is al geupload. Ik wil gewoon in een overzicht zien aan welk id een bestand is gekoppeld. Het bestand is reeds gezet, ik heb die reeds hernoemt in mijn upload form. gewoon in de weergave wil ik zien of een bestand gezet is met die naam... zonder dat ik de extensie van het geuploade weet...
als het niet mogelijk is dat er bijv 12_1.jpg en 12_1.php kunnen zijn dan moet je gewoon alle bestanden doorlopen en dan kijken of dat voor de punt die naam is ;)
and ya do that how?...

:-)

Reageren