Laatst een dicussie op de zaak hierover gehad, wat denken de phpers ervan?

Wie krijgt er meer erkenning van de klant?
- De designer
- De programmeur

Uit mijn eigen ervaring, omdat ik het veel combineer moet ik toch zeggen het bovenste helaas :( Wat denken jullie ? Ervaring mee ?
Waarschijnlijk de designer, omdat je van hem het meeste werk kan zien. Van de code weet een klant (die vaak weinig kaas daarvan heeft gegeten; hij huurt er immers iemand voor in) niet of het mooi is. Wanneer het werkt is het voldoende, maar dat zegt niks over de kwaliteit.

Maar het ligt ook aan de functionaliteit van het systeem: je kan een lelijke site hebben met bijzonder ingewikkelde functies of juist een hele mooie site waarop je bijna niks kan.
Precies, persoonlijk vind ik het jammer, ik ben nogal een code junkie, alles moet recht staan etc etc.
Bij programmeurs wordt daar bijna niet naar gekeken, als het maar werkt.. Als een designer een verkeerde kleur gebruikt wel..
Ik denk dat het ligt aan de manier waarop de communicatie plaatsvind en de complexiteit van een systeem. Hoe complexer de boel is, hoe meer credits er naar de programmeurs gaan. Des te beter de projectmanager de boel presenteert (en ook de groep verantwoordelijken voorstelt), des te beter de credits naar de verantwoordelijke mensen gaan.

Ervaring opgedaan bij banken (functioneel beheerder), verzekeraars (testcoordinator en testmanager) en als zelfstandig ondernemer.

Reageren