Dag mensen,

Ik ben een zeer gelukkig gebruiker van dreamweaver cs3 en zit met een probleem. Ik ben nog steeds geen fan van die divs. ik begrijp het wel maar ik vind ze zo onhandig en om de boel uitgelijnd te krijgen moet je veel instellingen verrichten eer het goed staat. je weet wel, margin en padding en dat soort zaken. is er iemand van jullie die me daarin een paar tips kan geven.. ik wil graag verder in de ontwikkeling maar ik zie nog niet echt het voordeel van die div's.

ik gebruik wel css maar eigenlijk kom je volgens mij op het zelfde resultaat. zie mijn laatste nieuwe ontwerp, is nog in de maak:).....
klik hier voor website
Ik zou zeggen: Try before you die. D.w.z. dat je maar eens alles in divs gaat zetten en stapje voor stapje gaat debuggen en crossbrowser maken.
z-index heeft jan het altijd over. JAN!, iemand die je hulp nodig heeft.

Hij zal zsm reageren met een voorbeeld van jouw site maar dan perfect.

MVG, Tommy

(geintje jan)
Ik ga maar aan de gang dan met die divs..

Maar wat is nou het echte voordeel daarvan....

Goed, het voordeel is me duidelijk geworden......

ik hep ut moar effies ge googled......

Dank jullie in iedergeval deze kansloze even weer verder opweg te helpen...

groetjahsss
Bijdehante opmerkingen modus = aan

Dreamweaver...zo veel geld, zo weinig product

Bijdehante opmerkingen modus = uit
thanxxxxxxxxxx....
@Endy

Wat ik altijd fijn vind werken, is om "div voor div" te plaatsen, dat wil zeggen, wil je een gecentreerde site, maak dan eerst je "container" div en zorg dat die goed is geplaatst.
Vervolgens ga je in die div weer verder met positioneren, dan kom je er vanzelf uit. Bedenk wel vantevoren wat allemaal divs worden in je layout!

Reageren