Beste phphelpers,
ik heb een javascriptje dat beplaad wat de resolutie is en verwijst je dan door naar een pagina:
<script type="text/javascript">
var width = screen.width;
var res=(((!(640-width))*1)
+((!(800-width))*2)
+((!(1024-width))*3)
+((!(1152-width))*4)
+((!(1280-width))*5)
+((!(1600-width))*6));

if(!(res)) res = 1;
if (res=='1') {window.location='640.htm'}
if (res=='2') {window.location='800.htm'}
if (res=='3') {window.location='index.html'}
if (res=='4') {window.location='nieuw.html'}
if (res=='5') {window.location='jan.html'}
if (res=='6') {window.location='nieuw.html'}
if (res!='1' && res!='2' && res!='3' && res!='4' && res!='5' && res!='6') {window.location='rest.htm'}
</script>

maar nu zou ik graa willen weten of dit ten eerste ook met php kan?
ten tweede, kan je in javascript ook maken dat dit: if (res=='1') {window.location='640.htm'}" zo wordt weergegeven : if (res=='1') {$style='style.css'}`"

Want ik wil graag een script dat de reolutie bepaald en aan de hand daarvan een variable oproept bijv. $style = style1.css.
Dan kan ik namelijk in mijn config bestand waar dit staat:
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
dit doen:
<link href="<?php $style ?>" rel="stylesheet" type="text/css" />
dan hoef ik niet voor elke resolutie een andere pagina te maken, maar alleen een andere stylesheet.

Weet iemand dus hoe je dit met php kan doen of dat je met javascript een variable kan aanmaken die je kan oproepen met php, want dit werkte niet:
if (res=='1') {$style='style.css'}
(heb weinig verstand van javascript hoor)

Met vriendelijke groet,
Tom Fischer
tom sorry dat ik je niet kan helpen zonder heel veel tijd in te besteden maar je kunt resolutie beter ontwijken. zo niet laten kiezen door de gebruiker.

als je toch wilt verder zoeken kun je beter een andere oplossing zoeken:
een div 100% breed geven.. na het laden van de pagina door javascript de breedte uitlezen.. en vanuit daar defineren welke pagina erbij hoort.

suc6
jah maar dan moet je bij elke resolutie een pagina maken ;)
en dat is juist wat ik niet wil.
1 pagina, verschillende styles.
Je kan met php niet de resolutie van iemand ontdekken:
php = server, javascript = client.
server != client.
jah maar wat heeft het dan voor nut om op elke pagina andere styles te doen?
kan je niet met javascript de resolutie detecteren en dan een variable maken die je in php zet, of dat je dan dmv javascript een style gebruikt?
gr tom
het is al gelukt met php en javascript,
heb de cookies van javascript gebruikt om die in php variabelen te zetten ;)
tom schreef op 11.12.2007 17:08
jah maar wat heeft het dan voor nut om op elke pagina andere styles te doen?
kan je niet met javascript de resolutie detecteren en dan een variable maken die je in php zet, of dat je dan dmv javascript een style gebruikt?
gr tom

Waarom zo lastig. Als je al met javascript werkt (en je wilt per se met verschillende styles werken) waarom dan die variabele dan nog eens naar php gooien (wat je dus met een cookie doet) en dan nog eens de pagina aanpassen (dit neem ik aan).
Je kan gewoon met javascript werken, doe het bijvoorbeeld zo of anders zo.
Mij lijkt php hierin betrekken een beetje overkill, daarom had ik dus ook dat van die client, server, en != neer gezet.

Reageren