Hallo, weet iemand hoe ik de inhoud van verschillende xml bestanden die in een bepaalde directory staan via php kan inlezen in een MySQL database?Het script zou moeten kijken of er een bestand staat, de gegevens daarvan inlezen (het betreft vacaturegegevens), naar het volgende bestand gaan, weer de gegevens inlezen, en zo verder tot alle bestanden ingelezen zijn.
De bestandsnaam is het vacaturenummer, dus daar zit geen regelmaat in. Hopelijk ben ik voldoende duidelijk, anders hoor ik het wel. Het zou mooi zijn als iemand een script heeft, maar als iemand de richting kan wijzen ben ik al een heel eind.
Ik snap hier helemaal niks van, nu staat het bericht er weer drie keer op. Ik heb er speciaal op gelet dat ik maar één keer geklikt heb, niks gerefreshed en gewoon in IE gewerkt. Hopelijk wordt ik dit keer er niet uitgegooid
Wow en nu staat hij er ook drie keer? Heb je misschien addblocks op je pc staan? Ik las pas hier op phphulp dat deze soms raar kan doen met het posten op phphulp...
@Rene: En dan bedoel ik niet eens dat je alles drie keer post. :-))

Niet Bumpen.
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
<?php
$handle=opendir('xmldir'); //verander in jouw directory met xml files
while (false!==($file = readdir($handle))) {
if ($file != "." && $file != "..") { //laat de . en .. buiten beschouwing
$xml = simplexml_load_file($file);
foreach ($xml->item as $item) { //moet je aanpassen aan jouw xml files
//wegschrijven naar database
}
}
}
closedir($handle);
?>

Niet getest. Je zou eventueel ook nog kunnen checken of de file wel een .xml file is.
Mensen, bedankt voor jullie geduld deze keer. Ik ga hier eens navragen of Adblocks aanstaat. Zou het bumpen misschien ook kunnen komen doordat ik achter een proxy server zit?

@Jaws, helemaal te gek dat je zo snel reageert. Ik hoop ooit op jouw niveau te komen (dat ik het ook zo even uit mijn mouw kan schudden). Ik ga hiermee experimenteren en zal het resultaat uiteraard hier delen.

Reageren