Ik zit met een probleem waar ik momenteel geen oplossing voor vindt, ook niet via Google.
Ik heb een form waar ik een file opvraag (<input type="file">). Dit lukt allemaal, ik kan ook de bestandsnaam opvragen, maar blijkbaar niet het volledige pad van het bestand. Het volledige pad komt wel tevoorschijn in het fileveld, maar wanneer ik de $_FILES['file']['name'] opvraag, krijg ik jammer genoeg enkel de bestandsnaam. Ik zou eigenlijk de waarde van het fileveld moeten hebben om deze weg te schrijven in een DB.
Dat kan inderdaad niet en dat is maar goed ook. Wat moet jij met het lokale pad van een bestand dat een gebruiker upload naar jouw server? Daar heb je toch helemaal niets aan?
Eehm dus je wil het absolute pad weten wat de gebruiker heeft ingevoerd?
Waarom zou je willen weten waar het bestand vandaan komt bij de gebruiker ?
Je weet neem ik aan dat het bestand door $_FILES nog niet is geupload naar je server he? Dit moet je namelijk zelf doen
check: (althans niet naar een goed pad) http://www.php.net/move_uploaded_file
// edit ik moet sneller leren typen
// edit 2, dit ging nergens over sorry
Het zit namelijk zo dat ik een DB-gestuurde page wil maken met allemaal links naar welbepaalde files en directorys (voor intern gebruik). De gebruiker duidt dan aan via het fileveld de map of de file aan en bij een submit wordt deze waarde (het path) weggeschreven naar een mysql-tabel.
Misschien moet ik zoeken achter een combinatie van een textfield met een filebrowser in Javascript.
Dat gaat je in ieder geval niet lukken met (enkel) PHP. Je upload met een formulier immers een bestand naar een locatie op jouw webserver. Waar het bestand vandaan komt is dan toch helemaal niet meer belangrijk? Het is veel belangrijker om te weten waar het bestand op jouw server terecht gekomen is...
Het is niet de bedoeling dat het bestand ergens geuploaded wordt. Het bestand of de map bestaat op een shared server (dit bestand wordt niet verplaatst) en de bedoeling is dat er een link wordt gemaakt naar dat bestand. Hiervoor heb ik echter het volledige path nodig.
Het kan inderdaad, dat was al bekend, maar je krijgt wel een zeer wankel systeem zo. Mensen kunnen zelf ook bij die bestanden dus ze kunnen ze verplaatsen, wissen en/of een andere naam geven.