Is het mogelijk om gegevens uit mijn database te tonen op een andere website zonder dat ik mijn inlog gegevens voor mijn database toonbaar maak aan die website?
Het eerste waar je even naar moet kijken is of je database server wel connecties van buitenaf toestaat. Daarnaast zul je moeten zorgen dat je een gebruiker aanmaakt die de juiste privileges heeft om een remote connection met de database te maken.
Wellicht dat het veel makkelijker is om met een script op je eigen server de gegevens uit de database te trekken. Dan kun je vanaf de andere server met file_get_contents() de output van dat script uitlezen en weergeven...
Het probleem is hier dat ik gegevens uit mijn database wil mengen met gegevens uit de database van de site zelf. dat wil volgens mij niet met file_get_contents(). en mijn server laat geen coneties van buitenaf toe. Dat is volgens mij het grootste probleem.
Stel ik zou een andere server gebruiken die dat wel toelaat. krijg je dan geen beveiligings problemen?
@SanThe: dat werkt wel degelijk als de allow_url_include() setting in php.ini aan staat. Je krijgt dan echter natuurlijk niet de php code, maar enkel de broncode van de pagina nadat deze geparsed is te zien...
@SanThe: dat werkt wel degelijk als de allow_url_include() setting in php.ini aan staat. Je krijgt dan echter natuurlijk niet de php code, maar enkel de broncode van de pagina nadat deze geparsed is te zien...
Je hebt gelijk. Het was al vrij laat en ik deed steeds twee dingen tegelijk. ;-))