Wat ik zou doen is tijdens de verwerking van het formulier de ingevulde $_POST variabelen in een sessievariabele zetten. Als blijkt dat niet alle velden ingevuld zijn stuur je de gebruiker terug naar het formulier.
In het formulier controleer je of de sessievariabelen bestaan en zo ja, dan geef je die op als value attribuut aan het betreffende input element.
Voor een voorbeeld zou je hier eens kunnen kijken:
Hallo Blanche.
Dat had ik ook al aangedacht... Weet alleen niet hoe ik het moet uitvoeren.
Hoe geef ik die sessie variabele weer terug aan een veld op het formulier?
Kan dat ook neit terug vinden in jou link...
Dit is een verkort if/else statement wat eigenlijk niet meer zegt dan het volgende: als $_SESSION['input']['gebruikersnaam'] bestaat, echo die waarde dan. Zo niet, echo niks.
Als die sessievariabele dus bestaat, wordt deze geëchoed in het value attribuut van de betreffende input. Je ziet ook dat ik bij de verwerking van het formulier tijdens het uitlezen van de $_POST array, alle waarden direct in de sessievariabele $_SESSION['input'] prop. Zelfs nog voordat er enige controle uitgevoerd is:
<?php
$_SESSION['input'][$key] = $value;
?>
Okido ik snap het geloof ik Blanche...
zal er eens mee aan de slag gaan:)
Oh Blanche... als ik dan toch met sessions aan de slag ga,
Kan ik dan het gedeelte van die hidden gevallen niet weglaten? Het zit immers in een session
Jep, je hoeft variabelen die in een sessie staan niet meer in een hidden input veld te zetten. De sessievariabele is op de volgende pagina immers ook gewoon beschikbaar...