Ik download graag met Azureus, maar dat gaat hier niet zo snel.

Overal hier in huis gaan de zelfde bestanden gewoon met 150 á 160 kb/s (dat is het max) en het hoogste wat ik hier ooit heb gehaald is 11 kb/s. Als andere downloaden dan is het netwerk en de verbinding naar buiten normaal, als ik download is hij ontoegankelijk. Echt raar.

Ik zie bij azureus nooit groene gezichtjes, firewall uit, andere internet kabel gebruiken (, nieuwe pc xD), niets maar dan ook niets werkt. Zelfs bestanden met meer dan 500000 seeders en maar iets van 1000 leechers, niets gaat snel, echt niets.

Iemand enig idee hoe dat kan komen? Of iemand die dit probleem ook heeft (gehad)? Ik heb KPNPlanet.

Maar met http, ftp en nieuwsgroepe download ik makkelijk met 160, hoe komt dit. Ook speedtest geeft 160. Ik snap er niets van.

heropend en naar de goede hoek getrapt, excuses voor het sluiten :)
ehh.. mag dit @ phphulp.nl?

-Azurues(bittorrent) is een peer2peer (p2p) programma wat betekend: Je moet data versturen, anders sturen de andere personen jouw de data niet. Dus hoe hoger de upload de sneller de upload, Ook is het belangrijk dat je modem NAT heeft aan staan, en een aantal poorten moeten opstaan.
Ik heb het ook gehad. Gebruik µTorrent.
jouw probleem, Je laat niemand afhalen bij jou maar wil wel zelf graag afhalen

dus als je beide super hoog zet gaat alles hoger :p
Als je snel wil downloaden met een torrent programma moet je gewoon een willekeurige poort openzetten in je router en daar je torrentprogramma op instellen. Gaat echt veel sneller.

(Zelf maak ik natuurlijk geen gebruik van Torrent-programma's:P)
Jep, andere port openzetten helpt waarschijnlijk al. Veel providers begrenzen de snelheid op de standaardpoorten waar Azureus gebruik van maakt. Azureus heeft hierover ook een complete wiki die wel handig is om door te nemen.

Dat deze vraag hier niet zou mogen staan is overigens discutabel; torrents kunnen ook prima gebruikt worden om (legaal) linux-distributies en dergelijke te downloaden en verspreiden.
K had terence al ge pm-t, hij had het weer geopend :P Andere poort zal ik eens proberen, helaas is m'n vader het wachtwoord van de router kwijt :'(

Reageren