Ik heb me hier gerigistreerd omdat ik een urgent probleem heb en ik ben al sinds maandag aan het zoeken zonder resultaat. Misschien is hier iemand die me kan helpen door de oplossing aan te dragen, of me kan verwijzen naar een artikel waar ik de oplossing misschien kan vinden.
Ik heb een Oscommerce shop maar weet weinig van PHP. Dit was in principe ook niet nodig want de shop is automatisch geinstalleerd in het admin gedeelte van mijn webspace. Met het aanpassen van lay-out etc. had ik weinig moeite en alles werkte perfect voor het tweede jaar.
Echter, afgelopen zondag heeft de webhoster een migratie uitgevoerd van PHP4 naar PHP5. En sindsdien kan ik mijn admingedeelte niet meer bereiken: error 500. De winkel werkt nog wel goed en de bestellingen komen nog steeds binnen, maar ik kan de klanten niet meer benaderen, omdat ik niet in het admingedeelte kan komen.
Ik denk, na wat ik gelezen heb, dat er of iets aan php.ini veranderd moet worden of dat er een bestand htpacces.php toegevoegd moet worden?
Bedankt voor je antwoord Aron.
Ik heb diect vorige maandag contact met de webhost opgenomen en gevraagd of ze het wilden oplossen. Het antwoord was dat er geen support op applicaties wordt gegeven. Ik antwoorde dat dit probleem alleen ontstond door hun PHP migratie, buiten mijn schuld en dat ik dit zeer klant onvriendelijk vind. Mijn aandringen hielp niet, weer een antwoord zoals reeds gezegd kunnen wij helaas geen (onbetaalde) support geven voor applicaties.
Ik kan dus geholpen worden als ik ervoor betaal, nou ik dacht het niet. Dat lijkt me erg lucratief. Eerst de boel vernaggelen en dan geld vragen om het te herstellen.
Dat er geen support op applicaties wordt gegeven kan ik begrijpen, het is wat anders als je dingen wilt installeren waar je niets van begrijpt en dan de hoster aldoor vraagt hoe moet ik dit doen, hoe moet ik dat doen. Maar dat is hier niet van toepassing vind ik.
Maar Aron, jij denkt dus dat ook als ik wel verstand van PHP heb, de fout alleen door hen is op te lossen? Jij als PHP freak weet ook niet hoe een 500 fout te verhelpen. Net als iedereen hier die mijn vraag gelezen heeft.
Wat moet ik tegen de hoster zeggen? Jullie server veroorzaakt een probleem in mijn applicatie? Maar dat had ik eigenlijk al gezegd :(
Een 500-fout heeft te maken met Apache. Ergens in de serverinstellingen van jouw hosting provider of in een .htaccess-file van jou zit een foutje. Je kunt je error-logs controleren voor meer informatie waarschijnlijk. Daar zullen iets meer gegevens staan over wat er precies fout gaat.
Kijk je in de goede errorlog? In die van Apache? Die is waarschijnlijk te vinden in je beheerderspaneel (DirectAdmin, Plesk, CPanel, zoiets) Anders moet je misschien toch nog eens je hosting provider vragen...
Als ik jou was zou ik dan toch nog een keer de vraag aan je hosting provider voorleggen. Het is namelijk een fout met je server, en niet zo zeer met jouw script.
Zoiets begrijp ik dus niet Hipska, hoe je zoiets doet. Ik weet immers weinig van PHP. En inmiddels sinds gisteren , zonder dat ìk iets veranderd heb –heb al die tijd nergens aangezeten, alleen gegoogled- is de shopfront ook veranderd via een error 500 (Toen heb ik een mailtje gestuurd/ ik ga d'r toch weg: Zijn jullie weer met PHP aan het klooien? Nu is mijn hèle site verneukt, stelletje prutsers- en nee ze hadden niks veranderd) naar een message:Unable to connect to database server! Ik weet niet of dit komt omdat ik voor de zekerheid in phpmyadmin de db naar mijn pc heb geëxporteerd. Kan toch niet?
Toen heb ik om te zien of een cleane test shop op hun server het wel deed een nieuwe osc installatie gedaan. Errormessage: Server Requirement Error: register_globals is disabled in your PHP configuration. This can be enabled in your php.ini configuration file or in the .htaccess file in your catalog directory.
Toen heb ik dát nog gemaild over die test shop, en over hoe belangrijk die winkel juist in December is (vuurwerk) en en het antwoord was:
-----------------------------------------------------
De migratie is ruim van te voren aangegeven.
php4.x wordt niet langer ondersteund, dus hebben wij er voor gekozen om alles om te zetten naar php5.
En als u goed leest ziet u hier: .htaccess file in your catalog directory.
Dat u het zelf simpel kunt oplossen met een commando in de .htaccess file.
Overigens zijn de vorige tickets niet bij mij bekend.
En al was dat het geval, dan nog wens ik nog niet met dergelijke taal behandeld te worden.
Wat heb je nou aan zo’n antwoord, en dat ging dus over de testshop ,en geen handvat wat er dan aangepast zou moeten worden.
Ik wordt hier zo moe en verdrietig van, ik gooi de handdoek in de ring. Ik zat te stressen achter mijn pc en te zoeken, terwijl mijn gezin gezellig Brewsters Millions zat te kijken. En nee, ik ga geen excuses aanbieden, over my dead webshop. Of iemand hier moet al zeggen dat het aan mij ligt.
Bedankt iedereen voor de gastvrijheid en het meedenken en fijne feestdagen