Het is me gelukt om een redelijk veilig, snel en simpel PHP/MySQL gastenboek te creƫren, met behulp van diverse scripts van het Internet te combineren.
Mijn laatste implementatie was pagination. Na veel moeilijkheden en onderzoek doen is het me gelukt een pagina systeem in mijn gastenboek te krijgen. Waarom vertel ik dit allemaal? Omdat ik er supertrots op ben =D
Maar nu mijn probleem dus:
Mijn gastenboek wordt (zoals alle andere pagina's op mijn site) ge-include in een content div. De include werkt als volgt:
<?php
$paginas = array('news','biography','discography','shows','contact','biografie','guestb','gbcheck','301107_bakkerij');
if (isset($_GET['page']) && !empty($_GET['page']))
{
if(in_array($_GET['page'], $paginas) && file_exists($_GET['page'].'.php')) include($_GET['page'].'.php');
else echo "The page you are trying to visit cannot be found on this server.";
}
else include("news.php");
?>
Je ziet dat dankzij de array de opgevraagde pagina's worden gecontroleerd op of ze wel "bestaan". Zo niet, krijgt de gebruiker een error.
En dit is nu juist het probleem. Ik wil dus dat mijn pagination url's ook worden toegelaten. Maargoed ik kan natuurlijk moeilijk heel de array volgooien met het aantal gastenboek pagina's.
Pagination url's zien eruit als: index.php?page=guestb?p=1
Even in leken termen, wat ik dus wil is: array('guestb','guestb?p='elk-getal-mogelijk')
Zo werkt het natuurlijk niet, maar ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
Alvast bedankt!
EDIT: Hm, volgens mij klopt mijn eigen "oplossing" niet eens, omdat hij dan dus opzoek zou gaan naar "index.php?page=guestb?p=1.php"...
help =/ ?