Kun je met PHP een preloader maken? Dat het script alle plaatjes laad terwijl jij de text Loading ziet? Zo ja hoe?
Moet je met javascript doen.
Ik vroeg of het met PHP kon, niet of je een JavaScriptje wou geven.
iets van if die en die plaatje is geladen echo "|||";
dat je steeds nadat er een plaatje is geladen er een '|' bij komt?
Als je daar dan een beetje mee probeert zal het wel lukken, als het je in PHP lukt moet je in ieder geval geen hoge graphics verwachten...
In php gaat het niet. PHP is server side en niet Clientside (Downloaden van plaatjes)
stefan schreef op 28.12.2004 19:01
Ik vroeg of het met PHP kon, niet of je een JavaScriptje wou geven.

Dan geeft een mens eens een tip...

niek schreef op 28.12.2004 19:09
iets van if die en die plaatje is geladen echo "|||";
dat je steeds nadat er een plaatje is geladen er een '|' bij komt?
Als je daar dan een beetje mee probeert zal het wel lukken, als het je in PHP lukt moet je in ieder geval geen hoge graphics verwachten...

Denk je? Eerst wordt alles geparsed, en dan weergeven, maw, het enige resultaat dat je eventueel zou kunnen zien, is een "Volledig geladen" balk of hoe je het ook mag noemen...

Jaap Marcus schreef op 28.12.2004 19:27
In php gaat het niet. PHP is server side en niet Clientside (Downloaden van plaatjes)

I agree, en ik ga in het vervolg 2x nadenken eer ik nog een poging onderneem om iemand te helpen...
vaaaaaaaaaaaaaaag... wat is preload??
Johan schreef op 28.12.2004 22:17
vaaaaaaaaaaaaaaag... wat is preload??

Een afbeelding/andere content volledig inladen, en dan pas weergeven... Dan krijg je niet het effect zoals je met zware afbeeldingen hebt, dat je ze langzaam in beeld ziet komen.. :)
dat bestand c.q. images voor dat de pagina te zien zijn worden geladen. Net zo iets als je bij flash filmpjes ziet
[edit] rafael was me voor [/edit]
Of dat je mouseover menutje niet werkt ;)

Reageren