Goededag,

Ik heb een vrij eenvoudige shoutbox werkend gekregen. Bij het invulformulier gebruik ik oa een textarea om een bericht te maken en door te sturen richting de database.

De opmaak in de text area ziet er dan zo uit:
=============
blabla blabla.
blablablabla

groeten,
bla
=============
Nu wordt de tekst opgeslagen in de database en als ze daarna weeropgehaald worden, zien het er ineens zo uit:
=============
blabla blabla. blablablabla groeten,bla
=============

Dus de opmaak is weg.

Nu is mijn vraag is dit op te lossen of kan dit alleen bij een gastenboek.
Alvast bedankt.
Gebruik de functie [php]nl2br[/php]. Let wel op welke HTML je de gebruiker toegang geeft. Haal er bijvoorbeeld ook een strip_tags overheen en een mysql_real_escape_string etc.
Let wel op welke HTML je de gebruiker toegang geeft. Haal er bijvoorbeeld ook een strip_tags overheen en een mysql_real_escape_string etc.
Het liefst natuurlijk helemaal geen! Opmaak door de gebruiker doe je met behulp van ubb tags en over de output haal je altijd htmlentities(). Dat is de veiligste oplossing...
bedankt voor de snelle reply

Misschien is het woord "opmaak" misleidend.
Want ik heb het over een textarea waarin mensen een enter geven omdat ze meerdere regels willen gebruiken.

Die meerdere regels wil ook weer tevoorschijn halen als ik de gegevns uit de database haal.

hammie schreef op 29.12.2007 22:31
Die meerdere regels wil ook weer tevoorschijn halen als ik de gegevns uit de database haal.
Zoals Jason al zegt: [php]nl2br[/php]()
Top even naar voorbeelden gezocht en gevonden en het werkt.

Kan ik in ieder geval rustig slapen vanacht ;)

Nogmaals bedankt.

Reageren