Ha mensen,

Ik ben Thomas van Broekhoven (misschien heb je me hier al wel eens gezien) en ik ben nogal een design freak. PHP moet ik nog een beetje leren maar HTML heb ik toch al wel meer als onder de knie.. Nu zien jullie mij vaak wanhopige topics openen over PHP.. Maar het leek me ook leuk om is te laten zien wat ik wel kan..
Daarom hier wat voorbeelden:

http://www.silverr.fressh.nl/home.php

Deze site is nog niet helemaal af. Maar ik ben bezig met het openen van mijn eigen webdesign bureau.. Beetje vroeg op mijn 14e. Maarja...
Zoals je ziet klopt het menu nog niet echt omdat die uit een ander design van mij is overgenomen maar dan in een andere stijl. Dat is deze layout:

http://site.fressh.nl/layout_secret.htm

Hier hoorde eigenlijk een flash header in, maar die is wegens zijn grootte van de server afgehaald omdat ik toch niks met die layout doe..
Verder heb ik nog veel "Habbo" layouts.. Dat is een soort virtueel spel waar je een virtueel poppetje bent.. Maar daar zitten jullie denk ik niet op te wachten.

Ik hoor graag reactie's met hints of tips...
Of andere leuke dingen!

Thomas
Ik vind de eerste link nogal kant en klare template stijl hebben.

Wat me bij beide sites opvalt is dat de lettergrootte behoorlijk klein is. Een grootte van 0.9em mag best.

Een uitklap-menu is altijd punt van discussie. Ik vind het zelf in dit geval niks.

Bij de eerste site zet je de tekst in het lichtgrijs, naar mijn smaak iets te licht. Op de tweede site is het contrast tussen wit en donkergrijs iets te veel groot waardoor ik zeker een lange tekst niet zal gaan lezen.

Als we naar de source van beide sites gaan kijken dan komen er direct een hele hoop punten van verbetering aanzetten. Tabellen zijn namelijk niet bedoeld voor opmaak, en je HTML is verre van valid, idem geldt voor je CSS.

Nog een hoop werk aan de winkel dus, maar het begin is er.
Ik sluit me aan bij Webmakerij. Tabellen voor de lay-out? Dat mag (zeker als je een webdesignbureau wilt beginnen) echt niet meer voorkomen.

Verder neem ik aan dat je in de Design View van DreamWeaver werkt, te zien aan dingen als:

.style2

in je code. Ik raad je aan om in de code view te gaan werken. Dan heb je precies onder controle wat er wel en niet in de source terechtkomt.
Ok, ik begrijp jullie reacties..
Jan je hebt gelijk.. Ik beschik over dreamweaver MX 2004.
Verder wil ik even zeggen...
Deze layouts zijn geen standaard templates.

Maar denk je dat ik beter met div's kan gaan werken?
Ja
Ok ik zal is gaan proberen om layout 1 in div's te maken..
Zodra ik weer iets nieuws heb horen jullie het..
Bedankt ;)
Mooi eigenlijk,

Ik zou het wel willen proberen na te bootsen, maar waarom een dreamwaever setje als je denkt toch goed html te kunnen ?Dan raad ik je liever kladblok of notepadd++ aan ;-)

tabbelen jah die zie ik maar niet meer in 2008 :) dat is echt verleden tijd.

Nu je met divs gaat werken ga je natuurlijk voor de taak van WEBBROWSERS komen,ik hoop dat je FF doet om te beginnen en dan volledig maakt in IE. Bespaart je een hele hoop omdat FF meer aan de w3c regels houd dan IE.

Ik wens je nog veel succes :)

(je bent zeker een echte fotosoep werker ?)

Reageren