Hoi Allen,

Ik ben bezig met een probeersel om een interface(backend) te realiseren voor een toekomstige MCMS (multi CMS) applicatie (mogelijk open source)

Ik zou graag willen weten hoe het voor je werkt, voornamelijk onder bepaalde browsers zoals safari of opera, of oudere IE versie's. Maar alle informatie of meningen / suggesties zijn welkom.

Wat kun je verwachten als je zodra op de link klikt:

1.
drie icons (of wat er maar voor doorgaat) staan op het scherm.

2.
Ze zijn dubbel klikbaar, vertoond een korte transparantie omschakeling
en zal een alert() venster aanroepen.

3.
Ze zijn versleepbaar, ze worden dan transparanter en de positie waar je ze
loslaat wordt opgeslagen in de database.

4.
Per icoon is er een pulldown menu, biedt nog geen functies maar behoort zich
te sluiten als wederom op de pulldown wordt geklikt, of als een icoon wordt verplaast, of als een andere pulldown wordt gekozen.

Dit is de link
Link

Alvast bedankt!
Ik vindt de layout kut, maar die komt nog (hoop ik). Het sleepen werkt erg goed! Maar misschien moet je het dropdown gebuuren weglaten en gewoon compleeten menu's verschuifbaar maken.

Filmpje:

www.nibosoft.nl/tada.avi
Robin, Laten we het hopen. Ja dit is ook nog de "bouwsteen" fase want naast dat dan de iconen een dropdown functie hebben, welke puur specifiek zijn voor de parameters van dat icoon.

Er komen nog meerdere widgets met de intentie om een desktop omgeving te simuleren. Een menu systeem wil ik bouwen in de trend van een balk die net zoals bv in windows aan een van de zijkanten kan komen te liggen.

Maar wilde even zien hoe het huidige functioneerde voor diverse browsers al neem ik IE en FF als bepalende factor, de rest is mee genomen.

Ik krijg kl*t*veel JavaScript errors, deze de hele tijd:

geen element gevonden
http://www.campermakelaar.nl/mcm_admin/mcm_storepositions.php?object=desktop_obj3_id&xcoord=547&ycoord=279
Line 1
[edit]Firefox bug...[/edit]
Als dit tijdens het moment is gebeurt terwijl er ook een verplaatsbare scherm aanwezig is, dan kan dat kloppen..

Hoi jelmer, dank voor je medewerking.

Je zit op zich aardig goed met je gedachten, het simuleren van een windows c.q desktop omgeving. Ik kan niet zeggen dat ik exact een kopie ga maken van welke bekende OS ook want alles is nog onder development maar zal enkele gelijkenissen vertonen.

Waar ik mee bezig ben, is een Backend voor een CMS systeem.

Dit is even heel kort door de bocht, maar ik zal zo spoedig mogelijk op xenolink.nl mijn project gaan uitleggen c.q showcasen enz.

Reageren