Voor een script moeten er uit verschillende databases gegevens opgehaald worden, deze worden daarna in een array en sessie gezet. Deze databases staan bijna allemaal op een andere server. Het ophalen van deze gegevens duurt op dit moment zo'n 10/15 seconden. Is het mogelijk om een loading pagina te maken zodat de gegevens uit de database worden geladen en dat er wordt weergeven dat de gegevens worden geladen? Eventueel met een loading gifje. Wanneer het laden klaar is moet je direct worden doorgestuurd naar de volgende pagina.

Weten jullie misschien een oplossing?
AJAX? Dus een pagina maken die een AJAX request uitvoert op het script dat praat met de database?
Dara had ik ook al even aan gedacht.. maar hoe krijg ik die gegevens dan in een PHP array en sessie?
De sessievariabele zou je kunnen setten binnen het script dat praat met de database. Bij onComplete van de ajax request, zou je de gebruiker door kunnen sturen naar een andere pagina waar je die sessievariabele weer uitleest.
Ok, ik begrijp wat je bedoelt.. daar had ik nog niet eens aan gedacht.. ga het eens proberen :)

Reageren