Hallo,
Ben bezig met een e-mail formulier uit te breiden met een bijlage. Werkt nu bijna naar mijn zin. Alle velden worden gecontroleerd (zoals voorbeeld onder).
Belangrijk is als je de "verzend" knop klikt, dat alle al ingevulde velden terugkeren en verplichte ontbrekende velden een melding krijgen.
Dat "onthouden" lukt me goed met het gewone deel van het formulier. Maar dat "onthouden krijg ik met dezelfde methode niet voor elkaar met de bijlage.
Hoe onthoud je een bijlage ?
<?php
// (HTML) // dit deel werkt goed
//<td class="Free_Form" align="left" width="125">Naam</td>
//<td class="Free_Form" align="left" width="125"><input type="text" maxlength="25" name="name" value="<?php echo"".$_POST['name'].""; ?>">
<?php
if ( (isset($_POST['submit'])) && (empty($_POST['name'])) ){
echo "Vul s.v.p. je naam in";}
// Zo gaat het furmulier verder met de bijlage, maar hoe dit goed onthouden ?
<td class=" Free_Form" align="left" colspan="2"><input type="file" name="bijlage" >
?>
De inhoud van een input type file kun je niet scripten vanwege beveiliging geloof ik.
Dag Jan,
Geloven, of weet je vrij zeker ? Dan hoef ik n.l niet verder te zoeken.
Dan zou je als het formulier opnieuw getoond wordt de input van de bijlage niet moeten tonen en in plaats daarvan bijvoorbeeld de bestandsnaam van de bijlage tonen.

Maar zoals Jan al zegt kun je inderdaad niet het lokale pad uitlezen en dat weer in dat veld zetten...
cmug schreef op 05.01.2008 18:26
Dag Jan,
Geloven, of weet je vrij zeker ? Dan hoef ik n.l niet verder te zoeken.

Net even getest en deze pagina werkt niet en geeft bovendien een 'security error' in mijn FireBug extensie.

Reageren