Hallo,

Ik wou graag een soort bezoekers teller maken die ook het ip, land, provincie en stad opvraagt en dat opslaat... Ik heb alleen geen idee hoe dat meot, iemand misschien enig idee hoe ik deze informatie op kan vragen?

Alvast bedankt,

Mark van der Linden
Ip adres gaat je makkelijk lukken via $_SERVER['REMOTE_ADDR']. Die andere gegevens worden echter een stuk lastiger.

Het land gaat misschien nog wel lukken door het ip-adres op een of andere manier te tracen, maar een provincie en stad zeker niet. Een ip-adres hoort namelijk bij een provider en deze zal in de meeste gevallen in een andere plaats of zelfs provincie gevestigd zijn dan de bezoeker...
nou ik heb me ooit eens bij een gratis tellertje aangemeld van I-minning en die konde al die gegevens zo geven en die klopt in de meeste gevallen ook nog! maar helaas hebben zij dit niet meer gratis dus wou ik hem zelf maar maken.
Misschien heb je hier iets aan, het geeft niet in alle gevallen informatie en hoeft ook zeker niet juist te zijn.
De data over het land is redelijk betrouwbaar, maar die over de provincie/stad in de meeste gevallen niet. Maar als je onbetrouwbare informatie wilt gebruiken, is dat natuurlijk je eigen keuze...
Mark schreef op 06.01.2008 14:00
nou ik heb me ooit eens bij een gratis tellertje aangemeld van I-minning en die konde al die gegevens zo geven en die klopt in de meeste gevallen ook nog! maar helaas hebben zij dit niet meer gratis dus wou ik hem zelf maar maken.

Blanche schreef op 06.01.2008 14:33
De data over het land is redelijk betrouwbaar, maar die over de provincie/stad in de meeste gevallen niet. Maar als je onbetrouwbare informatie wilt gebruiken, is dat natuurlijk je eigen keuze...

ik weet dat het onbetrouwbaar is maar dan heb je tenmiste iets:) maar bedankt!
Mark schreef op 06.01.2008 14:40
[quote='Mark schreef op 06.01.2008 14:00']nou ik heb me ooit eens bij een gratis tellertje aangemeld van I-minning en die konde al die gegevens zo geven en die klopt in de meeste gevallen ook nog! maar helaas hebben zij dit niet meer gratis dus wou ik hem zelf maar maken.

Blanche schreef op 06.01.2008 14:33

ik weet dat het onbetrouwbaar is maar dan heb je tenmiste iets:) maar bedankt![/quote]

Wat heb je aan onbetrouwbare informatie?
onbetrouwebaar hoeft nog niet nietwaar te zijn;)
Mark schreef op 06.01.2008 20:17
onbetrouwebaar hoeft nog niet nietwaar te zijn;)

Maar dat kan wel zijn. Ik ben twee maanden geleden verhuist, nu denken veel site's nog dat ik op die plek woon waar ik eerst woonde.

Reageren