sorry om ff iet te moeten vragen. Maar vroeger gebruikte ik op mijn site frames. Nu vertelden ze mij dat je dat niet meer deed, dus probeerde ik het met css op te lossen. Als je op mijn site kijkt : http://www.miken.be/php2/niveau2.php?hoofdnummer=2&subnummer1=4, dan zie je dat ik bovenaan een balk heb en onderaan. Die balken heb ik met css op position absolute gezet. Ze blijven ni staan. Met position fixed verschijnen ze niet op de juiste plaats, en blijven ze ook niet staan. Weet er iemand wat ik verkeerd doe, want css is blijkbaar niet mijn sterkste kant. Zo heb ik ook het probleem dat de balken niet het volledige scherm vullen. Ze staan nochtans op width=100%.
'k Zou het echt tof vinden, mocht iemand mij wijzer maken.
Alvast van harte dank
Met niet blijven staan bedoelde ik dus dat de balken niet zichtbaar blijven als je begint te scrollen...
Nogal wiedes :P Dat plaatje is gewoon vastgezet en scrollt dus gewoon niet mee. Het is vast wel op te lossen met css, maar in dit geval zou ik niet al te moeilijk doen en gewoon je layout in een tabel maken.

<TABLE width="100%" border="0">
<TR>
<TD>balkje boven</TD>
</TR>
<TR>
<TD>pagina-inhoud</TD>
</TR>
<TR>
<TD>balkje onder</TD>
</TR>
</TABLE>

Werkt net zo makkelijk joh :)
google?? der is zat csshulp te vinde op t internet
ehm, blijkbaar n misverstand, die balken zouden niet mogen meescrollen, en doen het wel
n goed 2005 trouwens
mike schreef op 31.12.2004 15:49
ehm, blijkbaar n misverstand, die balken zouden niet mogen meescrollen, en doen het wel

Ik snap wat je bedoelt. Foutje mijnerzijds: verkeerde woordkeuze! Jij ook een goede jaarwisseling he!
Ik snap je probleem, in Firefox ziet het er helemaal niet uit maar een oplossing weet ik niet echt.

Ik denk dat je in dit geval met procenten moet gaan werken. Bijvoorbeeld die balk boven aan 20%, onder aan %10 en dat daartussen dan 70%. Maar % worden ook niet altijd goed ondersteund.

Ik zal trouwens niet weten waarvoor frames niet werken. Met een goed scriptje erbij heb je ook geen last van het zoekmachine probleem.

Nog een fijn 2005. Trouwens mooie website
waar zou k zo'n scriptje kunnen vinden?
lol, op google, een link ware vrij handig in deze. Nb, dank je Webmakerij voor het compliment

Reageren