Een stomme vraag misschien, maar wat is de meest handige oplossing om een active link een ander kleurtje te geven.
Mijn website bestaat uit 1 pagina waarin de links worden gevuld dmv een query.
Met css lukt het dus niet.
Linknaar je pagina?

En wat is de opbouw van je links?

ik kan namelijk maar een paar redenen bedenken waarom je geen a:active{} zou kunnen gebruiken en bijna allemaal hebben ze al hoofdreden dat je geen links gebruikt maar buttons/images/iets anders dat je het gedrag van een link mee hebt gegeven
Met active link bedoel je zeker dat de link van de huidige pagina er anders uit ziet...

Dit zou je kunnen doen door met PHP te bepalen op welke pagina je nu zit en afhankelijk daarvan aan de betreffende link een css class mee te geven waarmee je het uiterlijk verandert.
De link is gewoon tekst. Het probleem is idd het feit dat je telkens een gedeelte van je site ververst en de link niet weet dat hij activ is. Er zal dus een PHP scriptje moeten zijn die dat aangeeft.
Ik dacht dat dit misschien een veel voorkomend probleem is en dat daarvoor standaardoplossingen zijn
Ikzelf gebruik altijd links als ?page=home waardoor ik enkel naar $_GET['page'] hoef te kijken om te weten welke pagina actief is.

Bij de links naar de pagina's pas ik dat dan zo toe:

<a href="index.php?page=home" <?php if(isset($_GET['page']) && $_GET['page'] == 'home') echo 'class="active"'; ?> >Home</a>

En dan in CSS vervolgens een klasse 'active' waarin je de opmaak voor de actieve link neerzet...
Aha daar kan ik wel wat mee.
Mijn link ziet er zo uit:

<td style="background-color: #eeeeee;"><a href="#" onClick="content('<? echo $nl; ?>')"><b>&nbsp;ONZE PRODUCTEN</b></a></td>

Omdat ik de flash animatie die in de header loopt niet wil onderbreken.

Reageren