Ik heb een willekeurige reeks getallen die ik wil splitsen. vb: 2837189473829
nu wil ik van deze reeks de eerste 3 getallen plaatsen in een variabele. vb: $var1. Tevens wil ik de tweede reeks van 2 getallen in deze reeks in $var2 hebben en de laatste vier in $var3. Of de drie reeksen uit deze reeks in een array.

Is er een functie voor om een reeks op te splitsen zonder scheidingstekens?
Ofterwijl altijd een lengte van 9 getallen

<?php
function splitString($string)
{
$length = str_length($string) ;
$i = 0 ;
$array = "" ;
while($i<$length)
{
$array[] = substr($i,3,$string);
$i += 3;
}
return $array;
}
?>

En als je mazzel hebt is hij zelfs foutloos want debuggen doe je zelf maar
@jacco
dat is volgens mij niet wat hij zoekt...jij hebt nu alleen maar reeksen van 3...
<?php
function splitString($string)
{
$length = str_length($string) ;
$array = array() ;
$array[] = substr( $string, 0, 3);
$array[] = substr( $string, 3, 2);
$array[] = substr( $string, -4);
return $array;
}
?>

deze voldoet precies aan zijn omschrijving, maar met het voorbeeld getal dat hij gaf blijft er een restant over...
Wat is het doel en wat is je input (globaal omschreven) dan kan ik even voor je nadenken
de getallen in mijn post kloppen niet helemaal. ik wil een datum check en deze in een ander formaat opslaan.

dus 011208 moet worden 2008-12-01. maar ik wil ook dat mensen meerdere mogelijkheden in kunnen voeren als 1-12-08, 1/12/2008, 01-12-2008 etc maar het gaat me met name om de eerste (011208) omdat ze dat gewend zijn.

uiteindelijk wil ik een functie hebben die de datum controleerd en het juiste formaat teruggeeft.

Hier vroeg ik me alleen af of er niet al een functie was om bijvoorbeeld een string na het 4e getal/karakter te splitsen en deze in variabelen of in een array te stoppen. Zegmaar zoiets als list() split() maar dan anders... :)
Waarom wil je in fcks naam een datum in dat formaat als input?
Massimo schreef op 11.01.2008 16:44
de getallen in mijn post kloppen niet helemaal. ik wil een datum check en deze in een ander formaat opslaan.

Als je datum bedoelt, moet je ook datum zeggen en niet "een willekeurige reeks getallen". Datum behandel je anders dan een willekeurige reeks getallen...
De mensen hier zijn dat gewend omdat het software pakket waar ze dagelijks mee werken dit hanteerd. Vreemd genoeg zet deze er vervolgens automatisch weer streepjes tussen :)
@ jeej: ja, maar het ging mij in dit bericht om de mogelijkheid of je een reeks getallen op een bepaalde plaats kon splitsen.

Reageren