Ik vroeg me een ding af, ben nm al een week aan het zoeken maar kan het totaal niet vinden.
Ik zou graag in een bestaande website een cms willen aanbrengen alleen wil ik deze in een div plaatsen zodat hij alleen als tekstvak fungeert.
Het gaat er nm om dat ik de website maak voor bivoorbeeld een klant en deze alleen de tekst aan kan passen van de website(en foto's etc)
dit doormiddel van fckeditor bijvoorbeeld.
Uhm, je kunt ook bestaande cms'en nemen, daar word datzelfde wat jij bedoelt met templates gedaan, of je kunt het heel simpel houden en bijv. deze: http://www.phphulp.nl/php/scripts/7/421/
(van eris)
Gebruiken en dan alles uit de index file, gewoon in dat stukje plakken waar jij je text wil.(die gebruikt ook een editor, volgens mij tinymce ofzow)
Ik zoek dus zoiets (alleen is dat bovenstaande het nog net niet), alleen die open source cms'en zijn veels te uitgebreid.
Het moet nm zo zijn dat de paginas vast zijn (stel je hebt dus op voorhand al de paginas : home , services, contact, etcc aangemaakt), deze paginas mogen niet gewijzigd worden, en wil graag dat je dan dus alleen de tekst/fotos kan aanpassen.
niets meer en niets minder.
maar die opensource cmsen zijn veels te ingewikkeld, ook voor 3den die alleen de pagina tekst aan willen passen omdat je zoveel dingen moet doen dan.
vind zelf persoonlijk Exponent een erg goed systeem, alles front page based (dat is dus echt subliem!!) alleen weer een groot nadeel zijn die ellendige templates.
wil gewoon een site bouwen waarbij ik nergenst aan vast zit, daarom haat ik template based dingen.
In de maak is nu een remotecms, met dezelfde functionaliteiten maar dan hoeft het cms niet eens geinstalleerd te worden bij de client.
Deze is al klaar, moet alleen nog getest worden en een website bij ge maakt te worden.
Voor deze versie kan er gratis een account aangemaakt worden. ( uiteraard wel met restricties)
Voor meer info hierover kun je mij mailen