<?php/*Zoeken op 1 van de categorieeen (behalve alles) in ZOWEL omschrijving als trefwoord (!=ongelijk). Door ongelijk hoef je alleen input aan te passen indien er nieuwe categorieeen bij komen (ZOEKEN OP 1 VAN DE DOOR GEBRUIKER GEKOZEN CATEGORIEEEN IN ZOWEL TREFWOORD OF OMSCHRIJVING MET ZOEKTERM(EN) VAN GEBRUIKER)*/
if ($_POST['zoekopcategorie'] != 'Alles' && $_POST['zoekenin'] == 'Alles')
{
$zoekexploded = explode(' ', $zoeken);
/*Zorgt ervoor dat de variabelen weer leeg zijn (vooral belangrijk na een al reeds uitgevoerde zoekopdracht)*/
$like = "";
$like2 = "";
foreach($zoekexploded as $k=>$v)
{
if($k == 0)
{
/*Indien gebruiker 1 woord invoert*/
$like .= "afbtrefwoord.trefwoord LIKE '%".$v."%' ";
$like2 .= "afbomschrijving.omschrijving LIKE '%".$v."%' ";
}
else
/*Indien gebruiker MEER dan 1 woord invoert. Tussen elk zoekwoord wordt een AND operator geplaatst*/
{
$like .= "AND afbtrefwoord.trefwoord LIKE '%".$v."%' ";
$like2 .= "AND afbomschrijving.omschrijving LIKE '%".$v."%' ";
}
}
/*Bij where worden de tabellen als 1 gemaakt en krijgt de gebruiker het/de resultaat of resultaten te zien van 1 van de door hem/haar gekozen categorie waar het/de zoekwoord(en) van gebruiker in omschrijving OF trefwoord moet voorkomen (ZOEKEN OP 1 VAN DE DOOR GEBRUIKER GEKOZEN CATEGORIEEEN IN ZOWEL TREFWOORD OF OMSCHRIJVING MET ZOEKTERM(EN) VAN GEBRUIKER)*/
$sql = "
SELECT
afblocatie.thumbnail,
afbcategorie.categorie,
afbomschrijving.omschrijving,
afbtrefwoord.trefwoord
FROM
afblocatie,
afbcategorie,
afbomschrijving,
afbtrefwoord
WHERE
afblocatie.id = afbtrefwoord.id
AND
afblocatie.id = afbcategorie.id
AND
afblocatie.id = afbomschrijving.id
AND
afblocatie.id = afbtrefwoord.id
AND
afbcategorie.categorie LIKE '".$zoekopcategorie."'
AND
(
".$like."
OR
".$like2."
)
";
}?>
1.102 views
ik heb de onstaande code (het is maar een deel) ik explode al alleen zou ik willen dat het niet hoofdlettergevoelig zoekt. Als iemand eerder tijdens upload Water zou typen en een ander water dan vind je met water alleen waterafbeeldingen en met HOOFDLETTER W Water alles dat met een hoofdletter is ingevoerd. Kan iemand mij helpen hoe ik dat kan oplossen?