Indien gebruikers bij mijn inputveld

<textarea name="omschrijving_voor_afbeelding" id="omschrijving_voor_afbeelding" rows="7" cols="35" class="input"></textarea><P>

tekens gebruik zoals "krijg ik dit te zien in de plaats ’’....dus als je deze zin hebt ,,Ik ben nog nooit zo diep gegaan,’’ dan maakt tie van " of '' dit: ’’

ik doe bij input:
<?php
$_SESSION['omschrijving'] = $_POST['omschrijving_voor_afbeelding']; ?>

en later vraag ik in thickbox <?php echo nl2br ($_SESSION['omschrijving']); ?>

wellicht dat het iets met nl2br te maken heeft?
Nee, die zet alleen newlines om naar br's. Het heeft waarschijnlijk met je character encoding te maken.
Ethiopië wordt Ethiopië

&

,,Geld is niet het belangrijkste.''' wordt ,,Geld is niet het belangrijkste.’’

waar kan ik die character encoding veranderen ofzo?
heheh bedankt:

dit lost alles op:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Precies, daar doelde ik op ;-)
Vergeet niet om je database ook op utf8 in te stellen, anders duikt daar weer een probleem op.
@ Frank: eigenlijk maf dat je dat expliciet moet opgeven. UTF8 is een veel uitgebreidere karakterset en bestaat al een tijdje. Je zou zeggen: zet alle encoding standaard op UTF8?
Jan Koehoorn schreef op 14.01.2008 23:05
@ Frank: eigenlijk maf dat je dat expliciet moet opgeven. UTF8 is een veel uitgebreidere karakterset en bestaat al een tijdje. Je zou zeggen: zet alle encoding standaard op UTF8?
Yep, ik snap het ook niet wat de achterliggende gedachte is. Het probleem is natuurlijk járen geleden al ontstaan met slechts 127 karakters, maar waarom sinds utf8 dat niet dé standaard is? Hele goeie vraag.

Ik heb m'n databases en templates overigens wel standaard op utf8 gezet, dat is voor mij dé manier om te bouwen. In PHP is utf8 trouwens nog niet helemaal je van het, er zijn her en der nog wat probleempjes.

Reageren