Mijn naam is Leroy en ben een beginnend PHP'er en sta nu met de volgende vraag.
Ik heb een tutorial gevolgd op deze site over een inlog system met DB voor de members. Je logd in met de e-mail en wachtwoord. Maar nu heb ik in de DB een extra tabel gemaakt met de waarde "voornaam". En nu wil ik dat wanneer je ingelogd bent je naam er staat en niet van:"je bent ingelogd met [email protected]" dus bijv. Goeiemiddag leroy zoiets?!
Stom van me ik had eigenlijk eerst moeten zeggen wat ik nu al heb!!
Dit is naar mijn zeggen de code (die een foutmelding geeft "Je naam is: Resource id #4 ") die er voor zorgt dat de voornaam op geroepen wordt:
<?php session_start(); ?>
<?php
include("connection.php");
$query = "SELECT voornaam FROM users WHERE email= '" . ($_SESSION["user"]) . "'";
$voornaam = mysql_query($query)
?>
Maar wat doe ik fout als iemand het weet alvast bedankt!
Gr. Elroy
Ik las de eerste reactie en men wilde meer gegevens uit DB: dat zijn deze!!!
Je vergeet het resultaat te fetchen met mysql_fetch_assoc(). Zie de tutorials over het gebruik van een database voor de details. Of natuurlijk de PHP-handleiding.
Ps. Doe ook iets aan foutafhandeling, er is geen enkele garantie dat de query altijd lukt.
<HTML>
<HEAD><TITLE>Welkom op de beveilgde pagina!</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<?php
if(!isset($_SESSION["user"])){
$text = "U bent niet goed ingelogd, ga terug naar <A HREF='login.php'>de login pagina</A> of naar <A HREF='registreer.php'>de registreer pagina</A>";
echo($text);
}
else{
?>
Welkom, u bent aangemeld als
<?php echo($_SESSION["user"]);?>
<br>
<br>
Je naam is:
<?php echo $voornaam;?>
Je vergeet het resultaat te fetchen met mysql_fetch_assoc(). Zie de tutorials over het gebruik van een database voor de details. Of natuurlijk de PHP-handleiding.
Ps. Doe ook iets aan foutafhandeling, er is geen enkele garantie dat de query altijd lukt.
Om mezelf maar eens te quoten:
[quote='pgFrank schreef op 15.01.2008 14:56']Je vergeet het resultaat te fetchen met mysql_fetch_assoc(). Zie de tutorials over het gebruik van een database voor de details. Of natuurlijk de PHP-handleiding.
[/ignore] zijn in je 2de codeblok ook geen overbodige luxe
?Onbekende gebruiker
15-01-2008 15:22
Leroy schreef op 15.01.2008 15:16
Zit er op te worstelen maar als ik h`m verander dan krijg ik een foutmelding iets met T_variable
En als ik me zus een klap geef zegt ze: "Wil je een koekje?". Die foutmelding die je geeft, is dus niet de hele foutmelding hé.
Ook is het handiger om, om je hele code effe [ignore]
en
[/ignore] te zetten...
[php]ob_start[/php] heb je niet nodig, bovendien heb je al [php]session_start[/php] die je moet gebruiken.