Goedenmiddag!

Ik heb nog nooit zoiets als dit gemaakt, en ben ook vrijwel een beginner. Google wou me niet helpen, maar ik hoop dat jullie een geniale ingeving krijgen:

Ik wil via een simpel formuliertje mensen laten inloggen op een externe ftp server. Hij moet de username en wachtwoord halen uit het formulier. Hij gaat wel naar de ftp server, maar niet icm de gegevens uit het formulier..

<form action="ftp://<?=$_GET['username']?>:<?=$_GET['wachtwoord']?>@ftp.johandemeijer.nl" method="post" id="ftplogin" target="_blank">
                            <table class="tekst">
                              <tr>
                                <td width="98" class="kleinekoptabel">Inlognaam</td>
                                <td width="390"><input name="username" class="tekst" id="username"></td>
                              </tr>
                              <tr>
                                <td class="kleinekoptabel">Wachtwoord</td>
                                <td><input name="wachtwoord" type="password" class="tekst" id="wachtwoord"></td>
                              </tr>
                              <tr>
                                <td>&nbsp;</td>
                                <td><input name="button2" type="submit" class="tekst" id="button2" value="Inloggen"></td>
                              </tr>
                            </table>
                          </form>

Wat zit mijn denkfout?

Mvg,

Johan
De fout zit dat je de gegevens al invult voordat je ze hebt.
Je hebt de $_Get in de action van het formulier staan terwijl je die nog met het formulier moet krijgen.
Moet ik eerst de pagina vernieuwen voor ik die kan opvragen?

form action="<? $_server['php-self']; ?>"

En hoe kan ik hem vervolgens doorsturen naar een volgende pagina?

Reageren