Ik heb op dit moment het volgende in mijn .htaccess bestand staan:
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/([A-Za-z0-9-]+)/([A-Za-z0-9-]+).html?$ index.php?cat=$1&subcat=$2&product=$3 
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/([A-Za-z0-9-]+)/?$ index.php?cat=$1&subcat=$2 
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/?$ index.php?cat=$1 [L] 

Of de bezoeker nou www.site.nl/boeken of www.site.nl/boeken/ invult, het werkt allebei. Ik wil het echter zo hebben dat als de bezoeker www.site.nl/boeken invult, dat er automatisch een / achter geplaatst wordt zodat het dus www.site.nl/boeken/ boeken wordt. Hetzelfd geldt voor www.site.nl/boeken/woordenboeken.

Als ik me niet vergis kan dit toch (ook) in het .htaccess bestand geregeld worden? Zo ja, zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe dat kan? :-)
Super man! Het werkt nu allemaal helemaal top! :-)
Ik had het eerst zo als bij 9b (met de vraagtekens) gedaan, maar dit vind ik toch netter. Ik heb het nu als volgt:
RewriteEngine On
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/([A-Za-z0-9-]+)/([A-Za-z0-9-]+).html$ index.php?cat=$1&subcat=$2&product=$3 [L]
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/([A-Za-z0-9-]+)$ /$1/$2/ [R]
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/([A-Za-z0-9-]+)/$ index.php?cat=$1&subcat=$2 [L]
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)$ /$1/ [R]
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/$ index.php?cat=$1 [L] 

Dat is toch goed zo?
Misschien nog even RewriteBase / dan ziet het er iets netter uit en kun je aldoor die '([A-Za-z0-9-]+)/' in principe laten vervallen.
Zou je misschien kunnen vertellen wat RewriteBase / precies doet? In de tutotial staat: "Vervolgens gebruiken we RewriteBase / om aan te geven dat we de root van onze website willen gebruiken als basis voor rewrite opdrachten.". Dit snap ik helaas niet echt. Ook snap ik niet waarom ik hierdoor ([A-Za-z0-9-]+)/ weg kan laten en hoe het er dan uit zou moeten zien.

Ik hoop dat je dit wilt uitleggen. :-)

Reageren