Goeiemorgen,

In het kader van de lessen webtechnologie moet ik een webshop maken. Daarbij kunnen personen via internet een bestelling plaatsen. De producten die de persoon besteld heeft moeten dan zichtbaar zijn op een pagina "winkelwagentje". Nu, daarin ben ik geslaagd. Maar op deze pagina moet het dan mogelijk zijn om 1 of meerdere producten uit het winkelwagentje te verwijderen. Dit heb ik gedaan met checkboxes en een submit knop("Hernieuw winkelwagentje"). Maar er moet ook een knop aanwezig zijn die het winkelkarretje in één keer volledig leegmaakt. Ik dacht erover om dit met een type= hidden te doen en met een andere submit knop. Maar dit blijkt niet te werken. Is het uberhaupt mogelijk om meerdere forms met verschillende actions op 1 pagina te schrijven?

Dank
ja tuurlijk

<form method="POST" action="?shopingcart=clean">
</form>
<form method="POST" action="?shopingcart=edit">
</form>

en dan met php
<?php
if($_GET['shopingcart'] == "clean") {
//shopingcart leegmaken code
}
else {
//shopingcart edit code
}
?>

Groet,
Mr. Heinen

[edit]
Woah.. EXACT 1 uur voordat ik poste :P
[/edit]
Het vormt blijkbaar nog steeds een probleem. Terwijl ik twee verschillende forms heb, doet de knop winkelkar leegmaken ook dienst als submit voor het winkelkar edit gebeuren

Als er dus op winkelkar leegmaken gedrukt wordt, wordt er in feite winkelkar edit uitgevoerd, terwijl ik naar een andere action verwijs. Om het basic te testen heb ik in de action zelfs verwezen naar een aparte php-pagina waarin de code dan staat. Dan nog voert hij de code van edit uit. Het is alsof de tweede submit nog dienst doet als submit voor het eerste form.

Oplossing gevonden

Thx Mr. Heinen
Geef iedere form een hiddenfield mee met daarin de unieke naam van het formulier. Gaat altijd goed.

Tip: Zet in je formulieren altijd een hiddenfield met de unieke naam en controleer daar altijd op. Komt er later nog een formulier bij, hoef je verder niks meer aan te passen.

Reageren