Hallo ik heb een script gemaakt die mail adressen uit een database haalt om een nieuwsbrief te versturen.

In mijn tests werkt dit wel maar ik vroeg me af of hier een maximaal aantal opzit, want uiteindelijk zullen dit er misschien wel rond de 1000 gaan worden.

Ik zou graag willen weten of dit zonder problemen kan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou zeggen probeer het eens, het zou volgens mij prima moeten werken.
Ik zou dan geen huis tuin en keuken mailscript gebruiken maar denken aan bijv: de php mailer class.
PHP is niet zo geschikt voor het sturen van mailingen, PHP stopt er na X tijd gewoon mee. Er zijn betere programma's beschikbaar, Google daar maar eens op.
Ligt eraan hoe snel jou mailserver deze weg kan krijgen.

Ik heb in het verleden een site ondersteund die een belabberde mail (embedded meuk, kudtheaders) 2000 keer probeerde weg te sturen, dat duurde een goede 2 uur.

Nu wil dezelfde mail gemakkelijk totaal binnen 45sec eruit, omdat de mailserver op een ander systeem is over gegaan.

'Correcte mailtjes' kunnen er ongeveer 10000 per minuut uit
thx ik ga het maar ff proberen dan :P.

als het niet werkt zoek ik wel voor wat anders
PHPmailer
Swiftmailer

google die 2 even
Niet alle mailservers zullen zoveel mailtjes accepteren. Dan worden zo gewoon geblocked.
Ben nu swiftmailer aan het proberen. werkt tot nu toe wel goed! Bedankt Wes
Het is wel mogelijk, maar weet even niet hoe. het zat iets met: ''Max = .." Maar weet het niet precies.

EDIT: $max = HIERAANTAL;

Je moet er wel wat functies bijvoegen. Maar dit is het begin :)
ScripterHW schreef op 22.01.2008 13:02
Het is wel mogelijk, maar weet even niet hoe. het zat iets met: ''Max = .." Maar weet het niet precies.
De vraag is niet hoe je een maximum kunt instellen, maar of er een maximum aan het aantal met PHP te versturen mailtjes zit...

De batch send functie van Swift Mailer is daar prima geschikt voor.

ps. @ScripterHW: ja leuk, dan heb je een variabele $max. En dan? Daar zou de TS nog niet veel mee opschieten als dat z'n vraag was geweest.

Reageren