hallo allemaal,

Ik weet dat er al veel topics zijn over mod rewrite en ik heb ze allemaal doorgelezen en vanalles uitgeprobeerd, maar niets werkte voor mij.

Ik heb het cms van Arjan van deze website gedownload en dat werkt goed. Alleen wilde ik de pagina's die deze aanmaakt van index.php?id=18 veranderen in mooie URL's. Alleen lukt mij dit niet omdat ik nog nooit wat gedaan heb met mod rewrite.

Ik heb al via een phpinfo() gezien dat de mod_rewrite module wel aanstaat op mijn hosting.

Dit is mijn .htacces nu:

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^tutorials/(.*)/$ index.php?id=$1
# magic quotes uit
php_flag magic_quotes_gpc off

Waarschijnlijk doe ik iets heel simpels fout, alleen ik kom er niet uit.

Wie zou mij willen/kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,

Michel de Groot
Met (.*) geef je aan dat het een variable is die je wilt gebruiken.

RewriteRule ^tutorials/(.*) index.php?id=$1

geeft id de waarde die achter tutorials/ komt.
Met welke URL roep je je pagina nu aan? Krijg je nog iets van een foutmelding?
ik ga gewoon naar http://www.miezz.nl en dan klik ik op mijn menu en worden de url's gewoon zoals ik hem in mij post hierboven zette.

En ik krijg verder gewoon normaal alles te zien geen foutmelding
Niet Bumpen.
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
(...) klik ik op mijn menu en worden de url's gewoon zoals ik hem in mij post hierboven zette.
Heb je de links in je menu wel aangepast dan? Het lijkt erop dat die nog steeds naar de oude urls verwijzen, dat moet je natuurlijk wel veranderen.

Door middel van mod-rewrite laat je die nieuwe urls dan onzichtbaar doorverwijzen naar de oude urls. Dat is het hele doel van die mod-rewrite.
sorry dan heb ik het doel van mod_rewrite denk ik verkeerd begrepen. Ik dacht dat je urls had die automatisch met een &id= erachter staan vanzelf veranderd worden in iets anders
Nope. Het is juist dat de mooie urls die jij gebruikt, onzichtbaar omgezet worden naar urls waar PHP wat mee kan.

Zie ook deze tutorial over Mod Rewrite.

Reageren