Ik heb een upload form in het bestand

domain.nl/admin/upload.php

en ik wil een bestand zetten in

domain.nl/images/

Ik werk uiteindelijk gewoon met move_uploaded_file()

Kan ik dan vanuit daar die andere map toegang krijgen om mijn bestand daar neer te zetten? Hoe defineer ik dan de link?
Met puntjes. Met puntjes ga je een map uit, en als je dan de mapnaam van de andere map daar neerzet, kom je in die map.
Voorbeeldje:

<?php
// we zitten in de map domain.nl/admin/
// nu willen we naar de map domain.nl/images/
// de doelmap wordt dan....
$doelmap = "../images/";
?>
Of je vult: http://www.jedomeinnaam.nl/jemapje in. Dan werkt ie altijd goed, zelfs als je je bestand upload.php van plek veranderd.

Je kunt het ook doen door ../ voor je map te zetten, dan ga je 1 map omhoog.
Bij jou word het dan: ../images/ om vanuit je map admin naar de map images te gaan.

[edit] Sorry voor mijn ubertrage reactie. Hierboven staat het helemaal mooi uitgelegd van met die puntjes voor je map. [/edit]

Danku, Ik ga het uitproberen. Met een volledig path wilde de functies bij mij wel is niet werken om een oft andere reden.
Bij een volledige path moet je ook weer de puntjes gebruiken. Het aantal puntjes (../../) geeft aan hoeveel mappen je terug wilt. ;)
Djemo schreef op 28.01.2008 18:13
Bij een volledige path moet je ook weer de puntjes gebruiken. Het aantal puntjes (../../) geeft aan hoeveel mappen je terug wilt. ;)

Bedoel je een volledig path als: www,jedomein.nl/jemap/misschiennogeenmap/???
Dan hoef je geen puntjes te gebruiken hoor.
Of hij moet alles buiten zijn root hebben staan, wat niet het geval is denk ik zo.

@TS, dat het niet bij jou werkte, ligt waarschijnlijk aan de laatste /. Of je die er wel of niet bijzet, heeft een heeel groot verschil.

Reageren