Hoeveel kan ik vragen voor een goed uitgewerkt nieuws-systeem vragen(per licentie)?
Met oa de volgende opties:
membersysteem
- voting
- reacties
- nieuws doormailen
- items aan favorieten toevoegen
Admin
- artikelen plaatsen/aanpassen/verwijderem
- categorieën maken/aanpassen/verwijderen
- advertentie's beheren
- leden beheren
- nieuwsbrief
- disclaimer aanpassen
- uitgebreide UBB
En wat versta jij onder 'goed uitgewerkt' ? Hoe is het bv. met documentatie en testresultaten gesteld? Of is er niks structureel getest? Zo niet, dan weet je ook niet wat je in huis hebt en wordt het moeilijk om een prijskaartje eraan te hangen.
Soortgelijke (of betere) systemen zijn als opensource te krijgen, die kosten dus niks. Men verdient wel leuk geld met installatie en onderhoud, wellicht is dat een betere aanpak.
Het hangt van jouw scripttalent af. Is het systeem gebouwd met classes, volgens het MVC patroon? Of is het een simpel "beginners"systeempje (niet om je te beledigen, maar we zullen moeten weten hoe goed het in elkaar zit).
Als het echt zeer goed is (MVC etc.) zou ik wel naar de € 500 gaan. Als het wat minder is richting de € 200.
Als het echt zeer goed is (MVC etc.) zou ik wel naar de € 500 gaan. Als het wat minder is richting de € 200.
Ik begrijp niet goed waar je deze prijs op baseerd?
Voor alle functionaliteit die erin komt zoals de TS beschrijft, is 500 nog weinig als je kijkt naar het aantal uren dat erin gaat zitten.
Het hangt van jouw scripttalent af. Is het systeem gebouwd met classes, volgens het MVC patroon? Of is het een simpel "beginners"systeempje (niet om je te beledigen, maar we zullen moeten weten hoe goed het in elkaar zit).
MVC, OOP, AJAX dat maakt allemaal geen ruk uit, zolang de klant de functionaliteit en kwaliteit krijgt die hij/zij wenst dan is het goed.
Ligt inderdaad onder andere aan de uren die erin hebben gezeten, maar ook aan de snelheid/ werkbaarheid/ reproduceerbaarheid van je script. En ook de aanpasbaarheid. Hoe gemakkelijk is het om er wat aan toe te voegen.
Bij goede scripts (en dat hoeft niet persé MVC te zijn, waarom niet: De gebruiker ziet en merkt daar niet/ nauwelijks iets van) is de werking snel, is het betrouwbaar en krijg je een keurige melding als er iets niet goed gaat (die al dan niet automatisch aan de maker gemaild kan worden, zodat het probleem opgelost wordt) en vooral ook belangrijk, is het uitbreidbaar.
Het komt maar weinig voor dat er niet later de vraag komt of er een uitbreiding voor het script mogelijk is. Bovendien moet je script ook "verplaatsbaar" zijn, dat wil zeggen: Het moet op een dusdanige manier gescript zijn, dat het ook op een andere server werkt (let hierbij vooral op het gebruik van de superglobals: $_POST enz)
Overigens: De beveiliging is ook een belangrijk punt, maar er is niet een bepaald bedrag te noemen wat je ervoor zou moeten krijgen. Ik kan ook wel in 2 uur tijd zoiets maken denk ik (dan niet heel goed/ veilig gescript, maar werkt wel)
Let wel, dat is gewoon een simpele opzet daarvan, het werkt wel maar geen controles/ foutafhandeling en zo. Die UBB is niet zo lastig, dat kan je overal vandaan plukken, login heel basis (username/id en passwordMD5 opslaan in database enzo)
't is te doen als je er goed voor gaat zitten, maar dan is het eigenlijk van allemaal niks. (het werkt maar daar is alles mee gezegd) En ik hou niet zo van haastwerk. 'k heb net een uitgebreid en relatief veilig loginscript geschreven volledig werkend en met PDO. Daar gaat (ook wegens controles of query's zijn gelukt en dergelijke) wel meer tijd in zitten. Ben nu bezig met de foutafhandeling. (het wordt een compleet CMS, maar errors moeten ook bij mij (en de andere maker) bekend worden) Zo kunnen we fouten die erin zitten eruit halen, en de gebruiker krijgt keurig een melding dat er een fout zit in het systeem, en dat de makers zijn ingelicht over het probleem, en dat er zsm wat aan gedaan wordt.
Zoals je ziet kost zoiets veel meer tijd, maar wes, ik denk dat jij bovenstaande ook wel kan in 2 uur, mits je dus foutafhandeling en dergelijke allemaal achter wege laat..
true, maar ik spendeer er liever een aantal dagen goed aan :) ook beter voor je inkomsten zeg maar, met mijn uurtarief iig
Is met elk uurtarief beter voor je inkomsten :P Maargoed, daarom zeg ik ook dat er geen vaste prijs voor is te zeggen. Hangt onderandere af van je uurloon en de uren die erin hebben gezeten.
Zelf hou ik ook niet van slechte scriptjes (niet meer :P) maar juist van dingen die zoveel mogelijk met andere systemen uitwisselbaar zijn.