Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om opensource projecten zoals phpbb en media wiki samen in één inlog systeem te krijgen en zo ja zijn daar scripts voor of anders hoe maak je zo'n script?
Als je het netjes wilt doen zul je inderdaad de twee datamodellen met elkaar moeten verweven. Je gaat immers niet met twee tabellen met gebruikers aan de slag ;-)
Maar goed, het samenvoegen van twee datamodellen is lastig en zal in veel gevallen niet eens mogelijk zijn zonder een groot deel van de code aan te passen of te herschrijven...
Ligt eraan. Afhankelijk van de structuur en de manier van opslaan is dat te doen, en hoef je alleen maar de veldnamen in de scripts aan te passen & de tabellen te combineren. Maar stel dat mediawiki sha1 gebruikt voor de wachtwoorden, en je forum md5, dan zal je ook dat soort problemen moeten oplossen.
Ik heb het zelf meerdere malen geprobeerd met Wordpress & phpBB2, en het is me nooit gelukt goed werkend te krijgen. Ik kan het niet aanraden.
Ik denk dat de makkelijkste oplossing een kleine wiki aanpassen of schrijven is, die uitgaat van het systeem van phpBB. Sinds versie 3 van phpBB helemaal object georiënteerd is geschreven, zou je waarschijnlijk wel hele bestanden, klassen kunnen hergebruiken.