Hallo,
ik moet een site maken voor een bedrijf en ik ben op zoek naar een simpele "mini gallerij". Het is de bedoeling om een kleine foto te zien en daarboven 2 pijlen "vorige" - "volgende". Ik heb al een script gevonden die zou kunnen werken, maar ik zit nog met dat probleem met de links om naar de volgende of vorige afbeelding te gaan.
Geef de huidige achtergrond waarde (die je in die functie gebruikt) aan een hidden field. Tel nu bij dat field 1 op, om naar de volgende te gaan. Trek er 1 vanaf om naar de vorige te gaan.
Jij maakt een website, jij zal het moeten oplossen. Djermo geeft je een oplossing. Aan jou de rest.
Wat Djermo er niet bij verteld is dat hij gebruik maakt van prototype of mootools. (of ander js-library)
vervang $ door document.getElementById.
Wat wel betekend dat je id's moet meegeven.
[edit]
<script type="text/javascript">
<!--
var current = 0;
var backImage = new Array();
backImage[0] = "11.jpg";
backImage[1] = "22.jpg";
backImage[2] = "33.jpg";
function changeBGImage(whichImage){
if (document.body){
current = whichImage;
document.body.background = backImage[whichImage];
}
}
function move(how) {
if(how < 0) {
current--;
}
else if(how > 0) {
current++;
}
if(current >= backImage.length) {
current = 0;
}
else if(current < 0) {
current = backImage.length - 1;
}
changeBGImage(current);
return current;
}
//-->
</script>
<p id="activeImage"> </p>
<a href="javascript:void(0);" onclick="move(-1); document.getElementById('activeImage').innerHTML = backImage[current]" id="previous">< Vorige</a>
<a href="javascript:void(0);" onclick="move(1); document.getElementById('activeImage').innerHTML = backImage[current]" id="next">Volgende ></a>
Geen idee of het werkt... Download in ieder geval de firebug plugin voor firefox / IE
[edit]
Heb het ff op je domein getest, en hij doet het
[/edit]
[/edit]