hallo iedereen,

ik ben een newbe op php gebied.dus ik hoop dat iemand hier antwoord kan geven op mijn vraag.

Ik zou graag meerdere telefoonnummers tegelijk willen opzoeken via bijvoorbeeld detelefoongids.nl (ik noem maar even een site)

Zeg per 20 tegelijk ofzo , dit omdat ik een excel bestand heb met adressen postcodes enz maar daar staan geen telefoonummers bij.

Nu heb ik al veel op internet gezocht maar niks kunnen vinden.Zou het mogelijk kunnen zijn dat er met een php script meerdere invoer vakken zijn en dat als er aan het eind van het invoeren op enter gedrukt wordt dat de resultaten wel op 1pagina terecht komen?

En als dat mogelijk is kan iemand mij dan met de neus de goede richting opsturen?

Vriendelijke groet Arnold
@Arnold

Dat is helaas voor zover ik weet niet mogelijk. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld een scriptje schrijven die uit je database de gegevens haalt, en deze in telefoongids.nl invult. (en dat het scriptje dat telkens in een nieuw scherm doet)
Als je kijkt naar de werking van detelefoongids.nl, zie je dat de parameters als GET variabelen in de url meegegeven worden:

http://www.detelefoongids.nl/tg/asd-amsterdam/de+vries/

Om bijvoorbeeld te zoeken op de naam 'de vries' in Amsterdam. Wat je zou kunnen doen is in je eigen script met behulp van file_get_contents() voor elke naam de juiste url inladen. Vervolgens zou je met een reguliere expressie en preg_match() de opgehaalde telefoonnummers kunnen matchen en kunnen weergeven.

Een aantal problemen die ik nu wel al zie:
- Het script zal traag worden bij veel namen. Er zal zal immers voor iedere naam een request op detelefoongids.nl uitgevoerd moeten worden.
- Als een naam/plaats combinatie veel resultaten oplevert, geeft detelefoongids.nl meerdere pagina's terug. Dat zul je dus op een of andere manier nog moeten ondervangen...
Oke bedankt voor het reageren. ik ga proberen wat in elkaar te zetten.
:)
Tot nu toe nog niet gelukt ....ik blijf proberen maar denk dat ik er niet uit ga komen.
Ja, en wat wil je daarmee zeggen?

Als je een probleem hebt waar je niet uitkomt, je iets niet snapt of als je je afrvaagt hoe je iets aan moet pakken, kun je daar natuurlijk altijd een vraag over stellen.
Dank je voor het aanbod ....ik blijf nog even proberen :)
Load xml
get adres
visit detellefoongids
get_file_contents (Waar de tellefoon gids heel blij mee zal zijn)
Put in xml

Zoiet's :P

Reageren