Hallo,
Ik heb een gastenboek geprogrammeerd in php mbv sql en dat werkt. Nu wilde ik ook een beheerpagina maken, met bij elk bericht een knop 'verwijder' en dan de functie erbij dat het bijbehorende bericht verwijderd wordt.
Ik kom er echter niet uit. Ik heb al verschillende errors gehad, maar bij de code zoals ik hieronder heb neergezet, krijg ik:
Parse error: syntax error, unexpected $end in C:\Xampp\htdocs\gastenboekbeheer.php on line 54
Voordat ik de reactie krijg "haakjes tellen", dit heb ik gedaan, en daar ligt het volgensmij niet aan.
Kan iemand mij helpen?
Hier de code van de beheerpagina:
<?php
$mysql_user = "";
$mysql_pass = "";
$mysql_host = "localhost";
$mysql_dbn = "gastenboek";
if (!@mysql_select_db($mysql_dbn, @mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass)))
{
echo "database connectie mislukt!";
exit();
}
elseif (isset ($_POST["verwijderen"]))
{
echo "gelukt, waarde: ". $_POST["verwijderen"];
}
else
{
echo "<h1>Gastenboek</h1>";
echo "<p>Voeg een <a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?show=add\">nieuw bericht</a> toe aan het gastenboek.</p>";
$sql = "SELECT id,naam,email,bericht,DATE_FORMAT(datum, '%d.%m.%Y') as show_datum FROM reunisten_gastenboek ORDER BY datum DESC";
$res = mysql_query($sql);
$srv = $_SERVER['PHP_SELF'];
if (mysql_num_rows($res) >= 1)
{
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
$row['email'] = htmlentities($row['email']);
$row['naam'] = nl2br(htmlentities($row['naam']));
$row['bericht'] = nl2br(htmlentities($row['bericht']));
$row['id'] = nl2br(htmlentities($row['id']));
echo "<p><fieldset><a href=\"mailto:" . $row['email'] . "\">" . $row['naam'] . "</a> schreef op <i>" . $row['show_datum'] . "</i>: <br />";
echo $row['bericht'] . "</fieldset></p>";
$idknop = $row['id'];
echo <<<EOD
<form action="$srv" method="post">
<input type="submit" name="verwijderen" value="$idknop" />
</form>
EOD;
}
}
else
echo "<p>Er zijn nog geen gastenboek berichten toegevoegd.</p>";
}