ik heb getracht om er iet van te maken maar loop nu vast. Wat is het geval: als de gevonden records getoont worden wil ik op een regel kunnen klikken en dan alle velden van het record kunnen tonen, het stuk waar het om gaat staat hier onder.

//-- er is een resultaat gevonden, toon de resultaten via een while () loop

while ($row = mysql_fetch_array($res))
{

echo "<tr>";

echo "<td ALIGN=LEFT bgcolor=CC0033><font color = FFFFFF size = 2 face Arial>$row[korps]</$
echo "<td ALIGN=LEFT bgcolor=CC0033><font color = FFFFFF size = 2 face Arial>$row[roepnumm$
echo "<td ALIGN=LEFT bgcolor=CC0033><font color = FFFFFF size = 2 face Arial>$row[type_voe$
echo "<td ALIGN=LEFT bgcolor=CC0033><font color = FFFFFF size = 2 face Arial>$row[merk_typ$
echo "<td ALIGN=LEFT bgcolor=CC0033><font color = FFFFFF size = 2 face Arial>$row[opbouw]<$
echo "<td ALIGN=LEFT bgcolor=CC0033><font color = FFFFFF size = 2 face Arial>$row[kenteken$
echo "</tr>";
}

echo "<a href=\"zoek.php\" title=\zoek opnieuw\">zoek opnieuw</a>";
}

Ik neem aan dat er een sleutel is in de tabel (meestal id). Als je dan een hyperlink maakt waarin je die unieke sleutel doorgeeft kan je op een andere pagina laten zien wat je wilt, afhankelijk van die hyperlink.

Dus:
In je resultaten (die je nu al hebt) ergens een hyperlink:
<?php
echo "<a href=\"script.php?id=$row[id]\">Tekst of plaatje</a>";
?>

Op het script waar je dan de gegevens van één record wilt zien moet je kijken of $_GET['id'] meegegeven is en als die meegegeven is of dit een getal is (als het een getal moet zijn, meestal wel). Zo ja dan ga je de gegevens opzoeken in je database:

<?php
$query = mysql_query("SELECT gegevens FROM tabel WHERE id = $_GET[id])";
// Vergeet aub niet om je $_GET['id'] op inhoud te controleren, anders krijg ik op me kop.. ;)

// Aantal rijen
$num = mysql_num_rows($query);
if ($num == "0")
{
// Geen record gevonden
} else {
// Laat de record zien
}
?>

Zoiets dus.. :D

Elwin

[Edit: Typo]
Elwin,
Ik weet niet of er wel een ID inzit (ik heb hem niet aangemaakt) , ik heb de database gevult vanuit Filemaker Pro maar daar wil van af. vandaar. Kun je een ID later nog toevoegen

gr Henk

Reageren