Beste mensen,

Ik ben een beginner in PHP en zit met een vraag die waarschijnlijk vrij simpel is op te lossen, alleen zie ik de oplossing niet.

Ik heb onderstaand script gemaakt:

<?php
require ('connect.php');
include ('boven.inc.php');

$sql="INSERT INTO films (id, titel, regio) VALUES ('$_POST[id]','$_POST[titel]','$_POST[regio]')";
if (!mysql_query($sql,$link))
{
die('Error: ' . mysql_error());
}
echo "Er is een rij toegevoegd";
mysql_close($link)

echo "
<form method=\"post\" action=\toevoegen.php\">
<table width=\"800\" border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\">
<tr>
<td align=\"left\" width=\"50\" height=\"20\">Regio</td>
<td width=\"760\"><input type=\"text\" class=\"input\" name=\"regio\" id=\"textfield\" /></td>
</tr>
<tr>
<td align=\"left\" width=\"50\" height=\"20\"></td>
<td width=\"760\"><input type=\"submit\" class=\"input\" name=\"submit\" id=\"submit\" value=\"Toevoegen\" /></td>
</tr>
</table>
</form>
<br />";

include ('onder.inc.php');
?>

Ik heb het geheel zo ver mogelijk ingekort zodat het voor jullie niet zoveel is om te lezen.

De fout die ik krijg is als volgt:
Parse error: syntax error, unexpected T_ECHO in C:\xampp\htdocs\toevoegen.php on line 13

Ik weet dat de fout in de echo zit en de verkeerde opbouw van het script, maar kan zelf de oplossing niet vinden.

Ik hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben en alvast bedankt!

Je vergeet een ; achter regel 11. Overigens is het niet echt nodig om mysql_close() te gebruiken, dit gebeurt automatisch nadat je script beƫindigd is...

ps. Verder mag je nooit maar dan ook echt nooit $_POST variabelen direct in je query gebruiken! Gebruik altijd iets van mysql_real_escape_string() om de boel te beveiligen!
Ok bedankt voor de hulp. Het probleem is nu alleen dat elke keer wanneer de pagina wordt geopend er een nieuwe lege record wordt gemaakt. Hij moet dit pas doen wanneer er gegevens zijn ingevuld. Kan iemand mij daar meer over vertellen?
Je controleert nergens of er wel een formulier gepost is. Dat doe je bijvoorbeeld op deze manier:
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
// Controleren en invoegen in de database
}
else
{
// Formulier tonen
}
?>
Neem anders ook eens een kijkje in de PHP Beginnershandleiding en dan met name in het gedeelte over formulieren. Dan zie je precies hoe je zoiets op een goede manier kunt aanpakken.

Reageren