Hallo allemaal ,
Ik ben even bezig met een pagina die alle leden uit de Databse tevoorschijn tovert maar het is mogenlijk om per account diverse charracters aan te maken en dan laat hij het zo zien op de pagina :
Leden.php
<?php
/**
* @author Kevin Riemers .
* @copyright 2008 Made for Dark Empire Server WOW BC. Greetzz Kevichill !
* Deze pagina laat alle leden zien
*/
require_once('config.php');
$sql = "
SELECT acct, name, level
FROM characters
ORDER BY acct ASC, name ASC, level ASC
";
if (!$res = mysql_query ($sql)) {
echo '<pre>';
echo htmlentities ($sql);
trigger_error (mysql_error ());
echo '</pre>';
}
else {
while ($row = mysql_fetch_assoc ($res)) {
echo '<br />';
echo 'ID : <b>' . $row['acct'] . '</b> - ';
echo 'Username : <b>' . $row['name'] . '</b> - ';
echo 'Level : <b>' . $row['level'] . '</b>';
}
}
?>
Uitgaande dat je SQL gebruikt: je zou DISTINCT kunnen gebruiken op je ID-veld. Ik denk dat je datamodel een beetje fout is trouwens, als 1 gebruiker meerdere characters kan hebben, zou ik een tabel gebruiker hebben en een tabel character (die weer linkt naar de gebruiker als 'eigenaar').
Als als de kolom 'acct' het betreffende id bevat, gaat je dit niet lukken met 1 tabel. Dit is namelijk de primary key in die tabel en die moet uniek zijn...
Je hebt dan dus al automatisch een aparte tabel nodig waarin je de verschillende namen aan dit ene id koppelt.
Holy sh*t :| naja ik ga verder niet in op het datamodel, dat moet je zelf leren (tagword: 'normaliseren'). Een oplossing voor jouw vraag aan het begin is denk ik het gebruik van DISTINCT, iets in de vorm van:
<?php
$accounts = mysql_query("SELECT DISTINCT acct, name, level FROM characters ORDER BY name ASC;");
?>