dit scriptje is een stuk van het bekende criminals script maar er zit een fout in het stukje
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `auto`=NOW(),`rankvord`=`rankvord`+'$rankvord',`autoP`=`autoP`+1 WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'");
werkt niet goed (rank word niet geupdate) ik kan alleen de bug niet vinden

de tabel heef een instelling:
rankvord varchar(255) 

Excusses ik ben dit forum totaal niet gewend maar in ieder geval het gaat eigenlijk om alle query's maar ik heb er eentje neer gezet ik denk zelf dat het hier fout gaat :

`auto`=NOW()

(de dubbelpost ging perongeluk de pagina wilde niet verder na zeker 2min blijven hangen)

if($getal <$p1+1){
$geld       = rand(1,6);
$geld2      = Array("","Seat","Opel","Nissan","Fiat","Ford","Mini");
$geld1      = $geld2[$geld];

mysql_query("INSERT INTO `[auto]`(soort,schade,owner,land) values('$geld','$schade','$data->login','$data->land')");
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `auto`=NOW(),`rankvord`=`rankvord`+'$rankvord',`autoP`=`autoP`+1 WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'");
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `auto`=NOW(), `attack`=`attack`+'100', `defence`=`defence`+'100' WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'");

mysql_query("UPDATE `[users]` SET `auto2`=`auto2`+'1' WHERE `login`='$data->login'");
print "Het is gelukt! Je hebt een $geld1 gestolen met $schade procent schade.";
}
else{
$getal            = rand(1,8);

if($getal ==1){
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `gevangenis`=NOW(), `gevangenistijd`='300' WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'");
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `auto`=NOW() WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'");
print "Het is mislukt en je zit voor 5 minuten in de gevangenis.";
}
else{
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `auto`=NOW() WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'");
print "Het is mislukt maar je bent ontsnapt aan de politie.";
}

Post enkel relevante code!

Verder wordt het debuggen wel heel erg lastig zonder dat je een foutmelding hebt. En dat legt ook meteen weer het grote probleem van die crimals scripts aan het ligt: de foutafhandeling ontbreekt in 99 van de 100 gevallen.

Ik kan wel uitgebreid ingaan op de rest van de problemen aan dit script, maar de conclusie zal zijn: gooi het weg en begin opnieuw op een goede manier...
Pffff...
Zet eerst maar eens [code tags vooraan het script en achteraan het script...
Ten tweede heb je 42 mysql_query's in totaal .. In welke zit dan de fout ?? Heb je errors ??

[edit]Gedeeltelijk wat Blanche zei :)

Ik zie nu ik horizontaal een beetje scroll nog meer mysql_query's staan!! ?? En je hebt volgens mij nergens de variablen buiten de quote's staan ...[/edit]
Pas je script even aan en gebruik [ignore]
 en 
[/ignore] tags om je code heen. Gebruik je knop om dit te doen.

Verwijder ook gelijk even het grootste gedeelte en laat alleen een stukje relevante code staan.

SanThe.

PS. En let op dat je niet meer dubbelpost.

Reageren