ik zou graag willen weten of het mogelijk is om via een cms systeem dat op de ene site staat, je een andere site kunt aanpassen. dus de database staat ook op de eerste site.
is dit mogelijk?
Een database kun je delen met meerdere applicaties, dus ook websites. Uiteraard moeten de verschillende applicaties wel toegang tot de database krijgen! Veel databases voor webapplicaties zijn alleen via localhost beschikbaar, via een andere server een verbinding opzetten met de server waar de database op staat, is niet toegestaan. De firewall staat dicht én de database staat geen extern verkeer toe. Let daar wel even op, menigeen heeft zich daar al een ongeluk naar gezocht: hij doet het niet...
Mocht de doel database externe connecties toestaan, dan kan je gebruik maken van bijvoorbeeld:

mysql_connect('ipadres / host van SQL server','user','pass');
Jelle Posthuma schreef op 25.02.2008 14:37
Mocht de doel database externe connecties toestaan, dan kan je gebruik maken van bijvoorbeeld:

mysql_connect('ipadres / host van SQL server','user','pass');
Dat gaat echt niet werken met een échte database! Dan zul je toch echt met bv. pg_connect() of oci_connect() aan de slag moeten.

De kans dat een mysql-database goed en vooral veilig is geconfigureerd, is zo klein dat het kopen van een staatslot een betere investering is.
En behalve de database zelf moet dus de firewall het ook goed vinden. Ik kan de databases op mijn server rustig zo instellen dat ze ook externe verbindingen toestaan. Alleen de firewall zorgt ervoor dat het nog niet kan.
ligt aan hoe of wat...
Ik heb eigen cluster server (met loadbalancer)... dus dat is geen probleem...
maar goed een google oi.d. heeft in ieder land ongeveer xxxx servers. zodat het lokaal snel gaat... Maar dat is een heel ander verhaal met updaten natuurlijk..

Dus zelfde ISP? CLUSTER? ROUTER? LAND? zo niet is het altijd nogwel mogelijk maar of het naar je verwachtingen gaat opleven? Geen idee wat die zijn...
is het dan echt afhankelijk van de instellingen... intern is nogal een verschil met extern... qua beveiliging, login, ping, etc...

Reageren