Hallo mensen,

Ik heb wat geprobeert te maken (voor eigen kennins): http://steefkeijzer.gethost.nl/test/index2.php

Je moet op de knop drukken en dan wordt er in de database 1 punt bijgeschreven. Dat werkte perfect. Totdat ik ging proberen er tijd in te verwerken, dat je minimaal 10 seconde moet wachten voor je weer op de knop kan drukken.
Ik heb nu dit
<?
include ("config.php");

$input = 1;
$id = 1;
$wachttijd = 10000; //10 seconde (1000 : 1)

$echo = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT * FROM train WHERE id='$id'"));

echo $echo["test"];

if(isset($_POST["post"])){
    $query = mysql_query("UPDATE train SET test = " . $echo['test']+$input . ", clicked = " . time() . " WHERE id = " . $id . " AND clicked < " . time()-$wachttijd);
    if(!(mysql_num_rows($query) > 0));
    {
        echo 'Error!<br />' . PHP_EOL;
        echo mysql_error();
    }
}
?>
<br/><br/>
<?
echo time();
?>

<body>
<form action="" method="post">
<input name="post" type="submit" value="test" />
</form>

Misschien wordt weet iemand hoe het beter moet of hoe je dit moet oplossen.

Groet Steef
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/steef/domains/steefkeijzer.gethost.nl/public_html/test/index2.php on line 20

mysql_num_rows() werkt niet met update.
mysql_affected_row() wel.
Je bent 'waardequotes' vergeten in je queries. En waarom gooi je over een query direct mysql_fetch_array()? Zet eerst netjes alles in een variabele. Kun je ook beter debuggen bij een fout.

Misschien een cookie? Als dat cookie nog bestaat, geen knop. Bestaat hij niet meer? Wel een knop. Anders zul je over moeten gaan op javascript.
SanThe schreef op 25.02.2008 15:32
mysql_affected_row() wel.
Dat wil ook niet werken. ik krijg weer zo'n fout
Er zit ook totaal geen foutafhandeling in. Zeer vreemde var-benamingen. Persoonlijk vind ik het een rommeltje.
Djemo schreef op 25.02.2008 15:35
Je bent 'waardequotes' vergeten in je queries.
Waar zie jij dan dat ik een waardequote ben vergeten?

Djemo schreef op 25.02.2008 15:35

Misschien een cookie? Als dat cookie nog bestaat, geen knop. Bestaat hij niet meer? Wel een knop. Anders zul je over moeten gaan op javascript.

Dat met die cookies gaat wel lukken, maar dat heeft nog neit veel zin als dit nog neit werkt.
[php]mysql_affected_rows()[/php]

Je kunt ook kijken of de query true of false terug gaf.

Reageren