Hoi,
Ik zit met het volgende: ik ben druk bezig met een site voor een makelaar. deze kan zelf pandjes invoeren en die krijg ik via een id op het scherm met teksten enz. Nu heb ik een overzichts pagina en daarbij wil ik de mogelijkheid geven dat er een PDF file is. Deze wil ik laten iuploaden door de makelaar maar wil pas dat het icoontje verschijnd als hij ook geupload is.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Hoe geef ik verders een status aan een huis dus zeg maar dat je hem actief en op non actief kan zetten?
Het uploaden van de PDF heb ik verders niets speciaals nodig?
Lekker offtopic maar wel intresting om te weten jha 8-)
EDIT
en status kan je toch regelen in de database?
Moet je bijv. onder 'huizen' een vakje status maken en dan op de webpagina neer zetten dat hij alleen huizen met status 1 moet laten zien (als je ervoor kiest dat status 1 actief is)
Of bedoel j e dat niet?
Je maakt hopelijk al gebruik van een database? Zo ja, dan zul je waarschijnlijk een tabel hebben waarin je de huizen opslaat. In deze zelfde tabel voeg je dan ook een kolom toe waarin je de bestandsnaam van het pdf-je opslaat (default NULL) en een kolom waar je de status van het huis in zet.
Vervolgens kun je in je overzicht ten eerste controleren of er een pdf-je bestaat voor dat betreffende huis, zo ja dan geef je het icoontje weer. Ditzelfde geld natuurlijk voor het aangeven of een huis actief is of niet.
Wat betreft het uploaden van de pdf-jes, daar kun je elk willekeurig upload script voor gebruiken. Je moet er alleen voor zorgen dat na het uploaden ook het betreffende record in de database geupdate wordt en de bestandsnaam weggeschreven wordt.
Let op, dit voorbeeld is enkel toepasbaar voor 1 pdf per huis. Heb je er meerdere, dan zul je je pdf-jes in een aparte tabel op moeten slaan en een koppeltabel moeten gebruiken om ze aan een huis te koppelen.
ps. Zie hier voor een voorbeeld van een upload script.