Ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe ik een mysql_query met een button kan wijzigen
Voorbeeld.
mysql_query("INSERT INTO verzoek_hier (voornaam, artiest, verzoek,tijd,REMOTE_ADDR ) VALUES ('".$sVoornaam."', '".$sArtiest."', '".$sVerzoek."','".$tijd."','".$ip."')") or die (mysql_error());
Achter verzoek_ daar waar 'hier' staat wil ik kunnen veranderen door op een button te duwen
Ik hoop dat jullie het begrijpen en me kunnen helpen.
if isset($_GET['db']){
mysql_query("INSERT INTO $_GET[db] (voornaam, artiest, verzoek,tijd,REMOTE_ADDR ) VALUES ('".$sVoornaam."', '".$sArtiest."', '".$sVerzoek."','".$tijd."','".$ip."')") or die (mysql_error());
}
if isset($_GET['db']){
mysql_query("INSERT INTO mysql_real_escape_string($_GET[db]) (voornaam, artiest, verzoek,tijd,REMOTE_ADDR ) VALUES ('".$sVoornaam."', '".$sArtiest."', '".$sVerzoek."','".$tijd."','".$ip."')") or die (mysql_error());
}
Is al beter, maar dan nog (@ TS): je wilt dezelfde veldnamen in verschillende tabellen kunnen stoppen? Dat ruikt naar een verkeerd datamodel. Waarvoor wil je het gebruiken?
Ik zal het anders proberen uit te leggen. Meschien dat het dan wat beter over komt.
Ik heb een 'Verzoekform' waar mensen verzoekplaatjes kunnen aanvragen
Maar we hebben ook verschillende Dj's.
En elke Dj heeft zijn aparte Database waar zijn verzoekjes binnen komen.
En nu wil ik maken als 1 Dj klaar is met draaien dat hij in het 'Verzoekform'
de database van de volgende Dj kan aanzetten.Via een Button/Link
En die Buttons/Links komen niet bij het form zelf te staan maar op een andere pagina.
En elke Dj heeft zijn aparte Database waar zijn verzoekjes binnen komen.
Ik neem aan dat je tabel bedoelt in plaats van Database?
Ik zou geen aparte tabel maken voor elke DJ. Je hebt DJ's, muziekstukken, en verzoekjes. Dan zou ik eerder 1 tabel personen maken, 1 tabel songs en 1 tabel verzoekjes waarin je persoon_id en song_id in 1 record als een verzoekje opslaat.