Zelf ben ik beginner in php-scripts. Nu heb ik een vraagje betreft het script. Kan ik ook de niet verplichte velden door de filter laten gaan ? Nu is het zo dat enkel de verplichte velden gefilterd worden, niet ?
Op het geboortejaar zit een INT filter, hoewel het geen verplicht veld is. Omdat het hier een selectbox betreft, zal er altijd iets verzonden worden. Het veld is dus niet verplicht, maar wordt wel gefilterd. Geen gek idee, want er zijn genoeg manieren om met formulieren te knoeien voordat je ze verzendt.
Inderdaad, die selects worden sowieso verstuurd. Maar zoals ik dacht worden de inputs die niet verplicht zijn niet gefilterd. Ik ben bezig met een input van een url die niet verplicht is, maar als hij is ingevuld; wel controleerd. De preg_match heb ik al, easy. Nu effe mijn grijze massa laten werken voor die controle.
Ik heb het scriptje eens uitgetest, maar verkijg undefined function emtpy() .
Denk wel dat de haakjes goed staan, niet. In mijn editor staat de !empty tap zwart.
Ook met de session zit er nog iets mis; ik heb het script doen werken met enkel de isset erin maar bij foutieve url gaat hij de sessie nog niet herkennen, en gaat hij de insert gewoon uitvoeren. De echo 'alles ok' is louter om te testen.