Beste medeprogrammeurs,

Ik ben bezig een site voor een fotograaf te maken: hermanbanken.nl/lette-fotografie.
Ik ben nog bezig het script te schrijven enzo, maar ik ben al gestand op IE.
In Mozilla, Opera, Safari ziet alles er normaal uit, maar in IE gaat het fout.
In Mozilla etc krijg ik wat ik wil: gele vlakjes met groen erin (als test he). In IE krijg ik de eerste keer geel, maar geen groen en na een refresh gaat het pas echt fout:

Ik gebruik png afbeeldingen met transparant-witte kleuren om de achtergrond donkerder of lichter te maken (klinkt vaag, bekijk de css code van de site maar, dan snap je het). Deze plaatjes zijn 1x1 px en ik rek ze uit. Na de refresh gaat het fout in IE: er ontstaat een gradient in de transparante plaatjes (van 1x1 px) en er zijn geen gele vlakjes meer.

Dit alles is natuurlijk uiterst vreemd want je script kan dit niet veroorzaken: 2 keer een andere uitkomst.

Weten jullie of dit aan een fout in IE7 ligt? Hebben jullie misschien IE5/6 en kunnen jullie even zeggen of hij het daarin wel doet? Als het toch aan mijn script kan liggen, weet iemand dan waarom?

Met vriendelijke groet,
Herman Banken
IE7 geeft ook een JavaScript error. Helaas heeft IE geen JavaScript console waarin je precies te zien krijgt wat er fout gaat.

Wat is precies het effect dat je wilt bereiken? Voor de meeste dingen is wel een crossbrowser oplossing te vinden naar mijn ervaring.
@jan, ie7 heeft ook een javascript console, waarin je precies kunt zien wat er mis gaat. Een maat heeft er eentje voor zijn asp/javascript dingen. zal ff kijken of ik kan uitvinden hoe en wat.
@jan: Als je even in FF kijkt kun je precies zien wat de bedoeling is :P
En: Ja klopt, hij geeft inderdaad nog een foutmelding. Maar waar die dan weer vandaan komt heb ik nog niet ontdekt omdat de regelnummers van de foutenconsole van IE nooit precies kloppen.