Misschien heb je wat aan deze link die ik heb opgezocht via google. Ik denk dat je uit de onderste tabel een hoop kunt afleiden.
Ik heb ook nog deze link gevonden. En deze tekst op wikipedia heb ik ook gescant en daar staat zelfs een stukje in hoe je 'gewone' kleuren kunt omzetten in websafe kleuren. Ik denk dat je daar wel wat aan hebt.
Groeten,
MennoDikjo
P.S. Zeg je het even als het zipje met Brooke Skye filmpjes binnen is?
Whua, was ik even vergeten dat dat: 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, A, B, E, D niet mee doen.
Ik heb me er vroeger in verdiept toen dat nog net niet overbodig was.
Tegenwoordig kan je elke kleur kiezen die je wilt, elke O.S weergeeft het gewoon op dezelfde manier.
Je hoeft je niet zo druk te maken over "websafe", en als je het toch wilt doen ga je merken dat er vrij weinig kleuren zijn die je kan gebruiken.
De manier die ik je heb gegeven is ook safe en het geeft je meer mogelijkheden.
Heeft de term 'websafe' niet te maken met het aantal kleuren dat beeldschermen/videokaarten vroeger aan konden? Wanneer je dan een website ontwikkelde wist je zeker dat wanneer je tussen de standaard kleuren zat alles nog netjes zou worden weergegeven.
Nu is dat anders. Hardware is allemaal een stuk beter geworden en kleuren kunnen dus tot 32 bit goed geinterepteerd worden. Websafe lijkt mij nu ook zeker wel verleden tijd te zijn.