Ik ben een portfolio site aan het maken. Er moeten bij de verschillende werken komen wat de technieken zijn zoals PHP, MySQL, ASP etc..

Maar ik weet niet helemaal hoe ik dit moet oplossen. Ik zit zelf te denken om het in 1 veld te zetten en het dan scheiden met een komma(PHP,MySQL). Om het dan laten uit te lezen en het in een array te zetten, maar ik weet niet of dit een goede oplossing is en hoe ik dit precies kan doen. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?
om het in 1 veld te zetten en het dan scheiden met een komma(PHP,MySQL)
Dat is het slechtste plan dat je kunt hebben!

Zet de boel in een aparte tabel, dan kun je oneindig veel items opslaan en snel weer terugvinden.
Maar dat kan ik dan niet makkelijk bij het portfolio artikel zetten. Dan moet ik steeds alles linken.
Thomas schreef op 03.03.2008 22:22
Maar dat kan ik dan niet makkelijk bij het portfolio artikel zetten. Dan moet ik steeds alles linken.
Ja, en? Daarvoor zijn relationele databases uitgevonden. Wanneer je jezelf écht veel werk wilt bezorgen, dan ga je zelf het wiel opnieuw uitvinden.

De kans dat je een beter ontwerp krijgt dan Codd en zijn collega's hebben uitgevonden, is niet zo groot...

Reageren