Ik heb laatst het geheugen van mijn PC uitegbreid tot 2GB. Als ik in de systeeminfo kijk, staat daar dat er maar 1GB beschikbaar is voor toepassingen. Is dat normaal, en zoniet, hoeveel is aan te raden en hoe verander ik dat?
Als ik jou was zou ik even met rechtermuisknop op "Deze Computer" klikken, en dan op "Beheren". Staat daar ook 1GB? Of bedoelde jij dat met systeeminfo?
Als daar ook 1GB staat raad ik je aan even in je BIOS te kijken, staat je geheugenmodule er daar wel tussen? Zo ja, dan is er een fout binnen Windows, misschien helpt het om een nieuw hardwareprofiel aan te maken?
Als je in je BIOS ook maar één geheugenmodule ziet staan, zou ik je kast even openschroeven, je geheugenbankjes los te halen, even (zonder te spugen) blazen, en ze dan weer terug doen. Dan weer in je BIOS (of in Windows) kijken, of die er dan tussen staat.
Lukt dat nog niet, dan zou ik de module die het wel doet eruit halen, en de nieuwe module op de plek van de oude doen. Herkent hij hem dan wel? Zo ja, dan is het slot op je moederbord kapot. Zo nee, dan is je geheugenmodule kapot.